Tegnap írtam arról, hogy milyen újdonságokkal szolgált a Facebook hirdetései rendszere.
Nem csak az új Szponzorált történet hirdetés típus az új, hanem a kapcsolatok beállításának rendszerét is átalakították.
E kettő pedig szoros összefüggésben van.
Aki figyelmes észrevehette, hogy ha szponzortál hirdetést választunk, akkor a rendszer azt írja ki, hogy kevesebb embert tudunk elérni a hirdetésekkel, ráadásul a kapcsolatok beállításának a lehetősége is eltűnik.
Ez azért van, mert a Szponzortál hirdetés típus választással rögtön kapcsolat rendszert is választunk.
De jó lenne tudni, hogy melyiket.
Összehasonlítottuk a különböző Facebook hirdetés típusokat és a különböző kapcsolati beállításokat, és a következőket találtuk:
- Facebook hiredtés + akárki 13 fölött + csak a rajongók ismerősei bállítás eredményez ugyanannyi elérhető embert ad, mint a Szponzorált történetek + Like story beállítás.
- A Facebook hirdetés + csak oldal rajongók eredményez ugyanannyi elérhető embert, mint a Szponzorált + Page Post Story beállítás.
Ezek természetesen csak akkor igazak, ha a többi beállítás (demográfia, stb.) a legtágabb kört engedi meg.
Kevesebb elérhető ember, mint rajongó
Fontos, megjegyezni, hogy ha olyan beállítást választasz, ami csak az oldalad rajongóinak szól, akkor a jelzett elérhető emberek száma nem annyi lesz, amennyien ténylegesen is lájkolták az oldaladat, hanem kevesebb.
Ez a szám a statisztikádban az elérhető havi felhasználók számával fog megegyezni.
Körültekintően válaszd meg tehát azt, hogy mit állítasz be, mert nagyban befolyásolja azt, hogy mennyi és milyen kapcsolatban levő embert érhetsz el!