Ha létrehoztad üzleti Facebook oldaladat, akkor még nem tettél meg mindent, hogy ügyfeleid elérjenek. Ez komoly munkát von még maga után, ha valóban eredményes akarsz lenni. Ezzel kapcsolatban találtunk egy jó cikket, amit most a saját tapasztalatunkkal kiegészítve megosztunk veletek.
Milyen lehetőségeid vannak arra, hogy több rajongód legyen?
Ahhoz, hogy hatékony legyél a Facebook marketingedben és kommunikációdban, “lájkképesnek” kell lenned. (= jól felépített kommunikációval kell rendelkezned ahhoz, hogy lájkolják a Facebook oldalad)
Hogy tudsz több like-ot, klikkelést és aktivitást generálni a Facebook rajongói oldaladon és annak tartalmában?
Hogyan tudod úgy használni a Facebook oldaladat, hogy az erőteljes kommunikációt és eladási csatornát jelentsen a céged számára?
12 hatékony mód az interakciók felpörgetésére:
1. Használj érkező oldalt, hogy ezzel ösztönözz többeket a csatlakozásra!
Amikor egy látogató először látogat meg egy üzleti Facebook oldalt, alapértelmezett beállításként az Üzenőfallal találkozik, hacsak nem készítünk egy kapuoldalt, amellyel először találkozhatnak új látogatóink. Ezzel az érkező oldallal a potenciális rajongóinkat célozhatjuk meg.
Miért kellene az embereknek like-olni a mi oldalunkat? Hogy megtudják mi van az oldalunkba, amiről ők lemaradnak, ha nem lesznek a rajongóink! Egy korábbi felmérés szerint akár 38%-kal többen csatlakoznak egy Facebook oldalhoz, ha van érkező oldala.
A példán jól látható, hogy milyen egy kapuoldal, amely már egy összetettebb oldal, hisz itt már az oldalhoz való csatlakozás után hírlevél feliratkozásra is felhívja a figyelmünket.
2. Ossz meg képeket
A kép tényleg többet ér ezer szónál. A képek alapvető okai voltak annak, hogy a Facebook egy Harvard kollégiumból indulva, ma már 750 millió felhasználóval rendelkezik, és mindezt csupán 7 év alatt érte el. Az emberek szeretik kommentelni a képeket, és szeretik azokat megosztani saját ismerőseikkel.
Ráadásul a Facebook hírfolyamban jobban is látszanak a képek, a friss hírek között pedig tovább vannak fent, mint egy sima szöveg, ha pedig bejelölnek rajta valakit, akkor az megjelenik az ismerősök között is.
Tehát oszd meg a képeidet a vásárlóidról, a termékeidről, az alkalmazottaidról és minden másról, amit jónak találsz.
3. Készíts és ossz meg videókat
Ha egy kép többet ér 1.000 szónál, akkor a videó többet ér, mint 10.000 kép. Készíts 30-60 másodpercig tartó bepillantó videókat, interjúkat vagy vicces videókat a cégedről, az alkalmazottaiddal, vásárlóiddal és partnereiddel. Természetesen ezeket töltsd fel a Facebookra, így amikor rajongóid ezeket megosztják, akkor az ismerőseik tudják lájkolni a te oldaladat a videó bal felső sarkában.
Ráadásul videóra is ugyanúgy rá tudsz jelölni embereket, mint képekre.
4. Adj értéket
Hogy tudsz segíteni a vásárlóidnak és a lehetséges vásárlóidnak? Ossz meg linkeket, amelyek különböző cikkekről, esettanulmányokról vagy webszemináriumokról szólnak.
Adj leírást a termékeidnek. A sok szakértelem és érték, amelyekkel te segítesz az embereknek a Facebookon keresztül, ezt a segítségét ők azzal értékelik, hogy megosztják barátaik, ismerőseik körében.
5. Válaszolj a negatív kommentekre
Sok ember késztetést érez arra, hogy a negatív észrevételeket vagy panaszokat törölni kell a Facebook oldalukról. De ha valaki törli a megjegyzéseket, azok valahol máshol nagyobb hangot fognak kapni. A legfontosabb kifejezés a Facebook marketingben, hogy “Megértem, ha ez a véleményed”. Törődj a a negatív kommentekkel, ha kell, kérj bocsánatot, határozd meg a problémát, kezeld az ügyet a saját súlyának megfelelően, és Ha ügyes vagy, a panaszkodóból hűséges rajongód lesz.
6. Válaszolj a pozitív kommentekre is
A másik legfontosabb szó a Facebook marketingben, a “Köszönöm”. Az emberek, akik az idejüket felhasználják arra, hogy szép szavakat mondjanak, nem hagyják figyelmen kívül a köszönetet, őket ezzel lehet ösztönözni.
Adj lehetőséget nekik arra, hogy ezeket a szép szavakat terjesszék rólad/cégedről – tapasztalataiknak megfelelően- , és nyíltan köszönd meg nekik ezt.
Légy kreatív, hisz rengeteg lehetőség van arra, hogy valaki hogyan fejezi ki elismerését.
7. Meglepetés és öröm
Ez mindig is alaptétele volt a jó üzletnek, de a Facebookon ez még inkább fontosabb, mert rengeteg ember láthatja, ha meglepjük és örömöt okozunk ügyfeleinknek. Adj véletlenszerűen ajándékot, jutalmat az embereknek, és érezd jól magad rajongóiddal!
8. Tegyél fel kérdéseket
A Facebook a világ legszélesebb fókuszcsoportja. Kérdéseket tehetünk fel, amelyre sok értékes visszajelzést kaphatunk a termékről, a szolgáltatásról, a lehetőségekről vagy a kihívásokról. Plusz, az emberek szeretik, ha érdeklődünk arról, hogy mit gondolnak az egyes dolgokról. A közösségi médiában sokkal fontosabb, hogy érdeklődést keltsünk, mint hogy érdekes legyen, amit megmutatunk.
Végül, a kérdésfeltevés a legjobb mód arra, hogy hozzászólásokat generáljunk, amely erősebb EdgeRank-et eredményez, és lehetővé teszi, hogy több rajongó hírforrásában megjelenjen cégünk.
9. Ossz meg történeteket
Az emberek szeretik a történeteket, mint pl.: hogy indult a cég, egy érdekes fogyasztóról vagy alkalmazottról szóló történet, vagy egy programról, amin részt vettél, vagy akár egy jótékonysági vagy közösségi részvételről. Mond el röviden és egyszerűen a történetet, és használj multimédia elemeket.
10. Légy őszinte és átlátható
Te is szereted, ha az emberek őszinték veled, nem? És utálod, ha az emberek hazudnak?
Ugyanígy, minél többet mutatsz meg magadból, hitelesen és érzékenyen egyaránt, oszd meg mi történik veled (cégeddel), és egyre több ember fog hozzászólni a Facebookon.
11. Legyél rövid, kedves és beszédes
Úgy beszélj a rajongóidhoz, mintha egy barátodhoz beszélnél. Rövid, hivatalos állítások és kérdések, sokkal nagyobb elkötelezettséget generálnak, mint a hosszabb bejegyzések. Használhatsz 420 karaktert minden egyes Facebook üzenet megosztásánál, de próbálj meg ragaszkodni a 140 vagy annál kevesebb karakterhez.
12. Ne adj el!
Vagy legalább is ne túl nagy arányban.
Csak tegyél meg mindent, hogy egyszerű és vonzó legyen az ügyfelek számára a vásárlás. Ha nagy munkát fektettél abba, hogy meghallgasd az embereket, megnyerő legyél velük szemben, értéket teremts nekik, és tanítsd őket az üzletedre, miközben történeteket mesélsz el nekik, akkor amikor a rajongóidnak szükségük lesz arra, amit te meg tudsz oldani, akkor te ott leszel nekik, így lesz kihez fordulniuk.
Vagy még jobb! Ha a barátaiknak is szükségük lesz erre, te leszel az egyetlen, akit ők Like-olnak, és ajánljanak. 🙂
Van még további ötleted, tapasztalatod? Oszd meg velünk!