A Google+ körüli nagy felhajtásban néhány kisebb -de rövid távon sokak számára valószínűleg fontosabb- dolog elveszni látszik.
Ilyen például a Google Analytics közösségi pluginjének a bejelentése.
Már régóta tesztelgetek különböző mérési megoldásokat itt a blogon arra, hogy hogyan lehet jól mérni Google Analyiticsben a Like gomb megnyomását, Twitter gomb megnyomást, stb. Azért nem volt egyszerű, mert íz utóbbi pár hétig csak szegényes leírások és részeredmények voltak a nemzetközi fórumokon is.
Néhány hete azonban sikerült belőni azt hogy mérje az Analytics a Like és a +1 gomb eseményeket, így már születőben volt a cikk, adatokat vártam illetve kísérleteztem további lehetőségekkel, erre jön a Google, és szépen elfüstöl az egész. 🙂
De túl kell lépni a személyes drámán, és örülni, mert nagyon hasznos eszközöket adtak a közösségnek.
Még csak tegnap este állítottam be az új pluginnak megfelelő mérést, így komoly eredményekről még nem tudok beszámolni, mindenesetre összegyűjtöttem, hogy milyen utakon lehet elindulni akkor, ha mérni szeretnéd a különböző közösségi gombokathoz kapcsolódó eseményeket a Google Analyticsben.
1. Google saját információi
Ez a legújabb infó, így tesztelve még különösebben nincs, viszont az új (!) Analytics felületet használva egy külön helyre fogja gyűjteni az adatokat amint működik.
Nálam még csak a +1 gombot méri, tesztelem a többit is,
Egyébként, ha az új Google Analyticset használod, akkor a +1 méréséhez nem kell semmilyen külön mérőkód kiegészítés elvileg.
Miután leteszteltem a működő mintát, készítek belőle egy lépésről lépésre leírást.
Egyébként az új Analytics felületen a „Látogatók” blokkban keressétek a „Közösségi” menüpontot. Ott lesznek majd a csodák.
2. Facebook saját megoldásai
A Like gomb beépítése cikkben írtam, hogy ha kiegészíted a gombot egy „ref=” paraméterrel, akkor tudod mérni, melyik gomb hatására jönnek a látogatók.
Ezt már egy ideje követem, fogok erről is írni, mert nagyon izgalmas látni, melyik gomb, milyen eredményt hoz.
3. Ebben a leírásban elvileg kapsz segítséget ahhoz, hogy mérni tudd a következőket:
Facebook Like gomb, Facebook Send gomb, Facebook Like Boxban levő gomb, Tweet gomb
4. Ez az a megoldás amivel először sikerült a Facebook Like gomb mérését beállítanom pár hete, bár ez a régi Google Analytics kódhoz van kitalálva, viszont ebben a fórumban megtalálható az újabb, asynchron kódos mérés is.
Ti méritek azt, hogy ki kattint, hol és melyik gombra?
Ha igen, miért? Ha nem, miért nem? 🙂
Írjátok meg a tapasztalataitokat, és ha hasznos volt a cikk, nyomjátok meg valamelyik gombot!