Érdekes új megoldással bővül az Instagram az F8 egyik bejelentése alapján.
A funkció Shopping form Creators néven fut, és nagyjából a következőképpen kell elképzelni:
Meglátod egyik kedvenc influencered (Insta celebed) posztjában vagy sztorijában, hogy megemlített egy terméket (betaggelte). Tetszik a termék, rákattintasz, eljutsz az Instagramos termékoldalra, majd ott megvásárolod (ha az USÁban élsz), vagy kijutsz a weboldalra, ha a világ más pontján laksz, és ott vásárolsz.
A termék azonban nem az azt megosztó influencer terméke, hanem egy vele együttműködő márka webáruházából, illetve Instagram shopjából származik.
A Shopping form Creators ugyanis arra ad lehetőséget, hogy az infuencerek a velük együttműködő brandek termékeit közvetlenül be tudják tagelni a posztjaikba. Ez pedig, ha jobban végiggondoljuk, izgalmas irányokba vezet.
Például az influencerek közvetlenül fognak tudni forgalmat terelni, így a hatásuk és közvetlenebbül mérhető lesz. Persze ennek megvan a veszélye, hogy néhány brand manager majd kattintás alapon akar influenert „vásárolni”, pedig nyilván egy ilyen együttműködés sokkal többről kell, hogy szóljon. Szóval okosan kell majd használni ezt a megoldást, amint elérhető lesz, ne torzítsa el az együttműködéseket.
Gondolom Neked is eszedbe jut, hogy ez egyfajta affiliate megoldás lesz-e. Nekem is eszembe jutott, éppen ezért megkérdeztem az egyik Instagram képviselőt, aki elmondta, hogy nem. Az influencernek nem egy affiliate linket ad ilyenkor a rendszeren keresztül a márka. A partneri együttműködés egy kiterjesztett megoldása lesz ez, amit a Branded Content Tool-on keresztül lehet majd kezelni.
Szerintem izgalmas lehetőség lesz ez a márkák és az influencerek számára is. Te mit gondolsz?