Először kb. egy hónapja értesített minket a Facebook, hogy néhány hirdetésünknél használt célzással nem tudunk tovább dolgozni. Először azt hittem, megint a Partner kategóriákról lesz szó, de aztán kiderült, hogy teljesen „hétköznapi”, érdeklődés alapú, vagy éppen demográfiai célzások nem működnek tovább.
Mostanában újabb értesítési/figyelmeztetési kör élesedett, és megint meglepő, hogy milyen célzási kategóriák nem működnek. Hogy leegyszerűsítsük, gyakorlatilag semmi, ami érdeklődés demográfia, vagy viselkedés alapú. 🙂 Szóval semmi amihez a Facebook biztosította az adatot.
Ennek alapján ez egy elég komoly bugnak tűnik, hiszen olyan, mintha minden Facebookos adatot lekapcsoltak volna. Reméljük hamarosan „meggyógyul” a rendszer.
Viszont a korábbi, egy-egy kategóriát érintő korlátozásokra tovább is számítani kell.
Ennek oka valószínűleg az, hogy a GDPR átállás során a Facebook bekérte a felhassználói jóváhagyásokat és valószínűleg ennek arányai alapján állított le néhány célzási lehetőséget.
De a mostani nagy tiltás vélhetőleg nem erről szól, viszont valószínűleg ehhez az átálláshoz kapcsolódik.
Reméljük minél hamarabb megoldódik, és többet meg fogunk tudni a helyzetről.
Egyébként kollégáim jelezték, hogy a figyelemztetésektől függetlenül elindultak a hirdetések, jönnek az eredmények is. Szóval mindenki nyugodjon meg (le 🙂 ).
Azért maradjatok velünk, ha lesz friss infó, frissítjük a cikket! 🙂