Olyan új eszközt érhetünk el a Facebookon, amivel új utakra állíthatjuk a marketingünket.
Ok, ez túlzás kicsit, de tény: elérhetővé vállt a profilkép keret szerkesztés, ami a márkaépítés egészen új dimenzióját nyitja meg annak, akinek a célközönsége erre fogékony. …és amit természetesen ismét a Snapchat-től nyúlt Zuckerberg csapata.
Lássuk miről van szó!
A képkeret szerkesztő
Készíthetünk olyan egyedi grafikákat, amiket a célcsoportunk a Facebookos profilképének a tuningolására is használhat, vagy az új Facebook kameránál is beillesztheti az effektek közé. Ráadásul ennek adhatunk időbeli és földrajzi(!) korlátot is.
A szerkesztés nagyon egyszerű:
1. elkészítjük a grafikai elemeket,
2. ezeket feltöltjük a szerkesztőbe, és meghatározzuk, melyik hol jelenjen meg
3. megadjuk, melyik Facebook oldalhoz kapcsolódik, megadhatunk időbeli korlátokat, földrajzi korlátokat is
4. megadunk kulcsszavakat, amik segítenek a keresésben
5. elküldjük engedélyezésre, amire egy hetet ír a Facebook, de nálunk 3 nap alatt megvolt.
Ami még kell ehhez az az, hogy a Facebook oldalunknál legyen engedélyezve a képkeret használat a beállítások között.
Ok, de miét jó ez annyira?
Ha szép, a célcsoportod számára vonzzó kereteket készítesz, akkor ez lehet egy szuper exkluzív tartalom. Ráadásul ha a cég időbeli vagy földrajzi korlátot is beállít, a dolog látszólagos értékét is lehet növelni.
Persze fel kell rá hívni az emberek figyelmét ahhoz, hogy tudjanak róla.
De képzeld el, hogy egy étterem, egy bolt, egy kiállítás készít magának egy egyedi keretet, és elmondja a vendégeknek, hogy ezt csak ők használhatják, akik itt vannak!
Ha szép a keret és felismerhető benne a hely arculata szerepel benne esetleg a neve, akkor ez olyan lesz, amit szívesen fognak megosztani az emberek.
Elsőre azt gondolni, hogy ez csak az olyan nagy lovebrandeknek működik, mint a Coca Cola vagy a Túró Rudi. Azonban kisebb koncertek, éttermek, szórakozóhelyek számára is érdekes lehet, vagy olyan kiállításoknak, vagy akár virtuális közösségeknek is, akik így akarják kifejezni az összetartozás érzését.
Persze ezeken kívül (civil) ügyek támogatására is jól használható ez az eszköz, vagyis elég sok cégnek és szervezetnek hasznos lehet. Mindössze a célcsoportot kell megtanítani a használatára.
De ezt akár már most is elkezdhetitek: készítettem egy jelvényt, amit ki tudtok próbálni a profil fotótoknál és a Facebook kameránál is. „FBppc” vagy „közöségi kalandozás” kulcsszavakra kell rákeresni mindössze. 🙂