A Meta egy új üzleti mesterséges intelligencia megoldást indított ( a nem túl meglepő) Business AI néven. Ennek lényege, hogy egy automatizált értékesítési asszisztenst fogunk tudni kapcsolni a Meta hirdetéseinkhez, a Messenger és WhatsApp beszélgetésekhez, és akár a weboldalunkhoz is.
A Meta azt ígéri, hogy ez az AI ügynök pár gombnyomással konfigurálható lesz, így bárki fogja tudni használni. Ráadásul a Business AI képes lesz megtanulni minden cég saját “nyelvét”, amihez felhasználja a korábbi Facebook posztok és hirdetések stílusát és a weboldal tartalmát is.

Így fogunk kapni egy olyan értékesítési asszisztenst, aki éjjel-nappal beszélget a potenciális vevőkkel.
Amitől izgalmas, hogy így egy megoldás képes lesz becsatlakozni több helyen a folyamatba:
- A hirdetések valós idejű beszélgetést fognak indít.
- A Messenger nem csak ügyfélszolgálati csatorna lesz, hanem értékesítési.
- A weboldal nem csak terméklistát mutat – hanem aktívan segít eladni.
Ráadásul a Business AI képes lesz integrálódni más ügyfélszolgálati rendszerekbe, mint például a Salesforce vagy a Zendesk.

Ugyanakkor a megoldás nem lesz teljesen ingyenes. Ha hirdetéshez aktiváljuk, ez nem fog plusz költséget jelenteni. Viszont a weboldalon vagy Messengeren már fizetni kell a szolgáltatásért, bár a Meta azt ígéri, kevesebbet, mint más hasonló rendszerekért.
Az első tesztek ígéretesek, de majd meglátjuk.
A kérdés viszont, hogy mikor látjuk meg?
Egyelőre pár kiválasztott cég teszteli, de van egy várólista, amire lehet jelentkezni. Persze az is kérdés, hogy az EIU-ba és Magyarországra mikor fog ez megérkezni… Hogy őszinte legyek, ebben nem vagyok túl optimista.
Mindenesetre a várólistára jelentkezünk, a témát pedig követni fogjuk. 🙂