Új Professional Dashboard és új mérőszámok érkeznek Facebookra

A Professional Dashboard (Professzionális Irányítópult) célja, hogy egy jól átlátható felületen gyorsan megtudj mindent a Facebook oldaladról vagy a profilodról. Nem rossz-nem rossz, de azért hagyott némi kívánnivalót maga után. Most kapott néhány fejlesztést, amitől – nyilván – azt várják a Metánál, hogy még többen fogják használni. Lássuk mik ezek!

Mit tud az új webes Professional Dashboard?

Az új felület célja, hogy egyszerűbb, gyorsabb és átláthatóbb legyen a tartalomkezelés és a teljesítmény elemzése. A legfontosabb újítások:

  • Új kezdőképernyő, ahol azonnal látod a számodra fontos mutatókat, mint például a tartalomteljesítmény vagy a közönség aktivitás.
  • Egyszerűsített navigáció, hogy pár kattintással elérd a monetizációs eszközöket, teljesítményelemzést, közönségkapcsolati funkciókat és oktatóanyagokat.
  • Egységes élmény mobilon és asztali gépen, így bárhol dolgozol, ugyanazt a logikát követheted – ráadásul a webes Hozzászóláskezelő most már ugyanazt tudja, mint mobilon.

A következő hónapokban még több frissítés várható, például:

  • Fejlettebb trend- és teljesítményelemzés
  • Tartalomterjesztési adatok
  • Adatexport és tömeges feltöltés lehetősége. Ez remélhetőleg kifejezetten hasznos lesz ügynökségeknek és nagy mennyiségű tartalmat kezelő csapatoknak.

Új közönség- és teljesítménymutatók

A frissítés nemcsak dizájnban hoz változást, hanem új mérőszámokban is, amelyek segítenek finomhangolni a tartalomstratégiát:

  • Popular with your followers – felfedezheted, milyen tartalmak (sajátjaid vagy másoké) rezonálnak leginkább a közönségeddel.
  • Views over time – láthatod, hogyan alakulnak a nézettségek időben, mikor pörög fel egy tartalom.
  • View rate – megmutatja, hányan maradnak végig és hányan görgetnek tovább (fontos a videó hook, vagyis az első másodpercek teszteléséhez).
  • Retention – részletesen látod, hol esik vissza a nézők figyelme, így optimalizálhatod a videóid szerkezetét.

Ezek mind azt szolgálják, hogy ne csak gyártsd a tartalmat gépiesen, hanem adatok alapján tudj döntéseket hozni.