Még egyszerűbb adatbázis építés Lead hirdetésekkel

A Meta lead hirdetéseid régóta hatékonyan tudjuk használni, hiszen az űrlapok létrehozása is egyszerű., a felhasználói oldalon pedig egy egyszerű, gyors felület jelenik meg.

Ezért a lead hirdetések, vagyis az a megoldás, amikor a feliratkozó űrlap a hirdetésbe van építve – általában jobb eredményeket hoznak, mint ha a weboldalra, vagy egy landing page-re vinnénk a célcsoportot.

De csak általában.

Mi amikor adatbázis építünk, mindig létrehozzuk a lead űrlapot és egy webes űrlapot is, mert általában a lead űrlap jobb, de nem mindig. Ezért ha optimalizálni szeretnénk az eredményeket, akkor mindkettőre szükség van.

Ehhez viszont két külön kampány vagy hirdetéssorozat is kell, duplikálva célzásokat, hirdetéseket, stb. Ilyenkor ráadásul figyelmeztet a Meta, hogy csökkenhet a konverzió, ha sok helyre visszük az embereket.

Na ez egyszerűsödik most le, ugyanis mostantól egy kampányon belül választhatjuk a “Website and instant forms” opciót, vagyis azt, hogy a Meta majd kiválogatja, hogy kit küld ki a weboldalra, és kinek jeleníti meg a beépített űrlapot. Ehhez egyébként 30%-kal nagyobb licitet használ akkor amikor a weboldalra akarja vinni a célcsoportot (hiszen ennek a költsége sok esetben tényleg magasabb).

Elsőre ennyi a változás, de ehhez persze minden más elem is módosul ha élünk vele.

Hiszen ki kell választani a konverziónál a megfelelő Adatcsoportot (Meta Pixelt), valamint a konverziós eseményt, illetve nem elég egy űrlapot kiválasztani / elkészíteni, hanem a weboldal URL-t is meg kell adni ugyanazon a hirdetéssorozaton belül.

Ez az új lehetőség jól illeszkedik a Meta kampánystruktúra egyszerűsítés törekvésébe, ráadásul segít a költségkeretünket is jobban beosztani.

Összességében örülönk, de a puding próbája itt is az evés lesz.

Éppen ezért érdemes kipróbálni az új beállítást, ha pedig további adatbázis építési tippek érdekelnek, érdemes benézni a Liftup Social Media Hubba, ahol többek között egy fél napos képzésben foglalkozunk részletesen az adatbázis építés lehetőségeivel.