Miért érdemes keresőoptimalizálást és közösségi marketinget együtt alkalmazni?

Belegondoltál már, hány ügyfélt hagysz az asztalon, ha csak egyetlen marketingcsatornára támaszkodsz? Például ha csak a közösségi jelenlétre (Facebook, Instagram, TikTok, stb.) fókuszálsz?
Az az igazság. hogy a digitális marketingben ma már nem elég csak egy területre koncentrálni. (Igazából sosem volt elég)

Több dolgot kell használni a hatékony ügyfélszerzéshez.
De miért éppen a keresőoptimalizálás és a közösségi marketing kombinációja működik olyan jól?
Nézzük meg közelebbről!

1. Több csatornán érheted el a célcsoportodat

A SEO és a közösségi média kombinálásával különböző csatornákon keresztül tudsz kapcsolatot teremteni a célcsoportoddal.

  • Keresőoptimalizálás: Az emberek akkor találnak rád, amikor konkrétan keresnek egy terméket, szolgáltatást vagy információt. Ez egy közvetlenebb kapcsolatot jelent.
  • Közösségi marketing: Segít abban, hogy inspiráld és bevond a közönségedet, még akkor is, ha épp nem keresnek aktívan téged. A közösségi platformok algoritmusainak hála ilyenkor is a célcsoportod közelébe tudsz kerülni.

Jól látható, hogy a folyamat különböző részein nyújtanak Neked segítséget a különböző csatornák.

2. A SEO és a közösségi média hirdetések támogatják egymást

Többet hirdetsz a közösségi médiában?
Pozitív hatása lehet az organikus keresési eredményeidre, de még a kereső hirdetéseidre, hiszen a közösségi médiában célzottan növeled a márkaismertséged, így a potenciális vevőid szívesebben kattintanak a linkjeidre a keresőben, ezt pedig szereti a Google.

Nem érsz el valakit a közösségi médiában?
Hozd be a célcsoportod a keresőből a weboldaladra, majd használd az így begyűjtött adatokat célközönség építésre (remarketingre és hasonmás hirdetésekre)!
Többször tapasztaltuk már, hogy ez mennyire kinyitja a cégek ügyfélszerzési lehetőségeit. Te se hagyd ki!

3. Tartalomstratégia, amely minden platformon működik

A SEO-ra optimalizált tartalmak tökéletes alapot adnak a közösségi média kampányokhoz. Egy hosszabb blogcikkből például:

  • Készíthetsz rövid, figyelemfelkeltő posztokat,
  • Videós vagy infografikás összefoglalókat.
    Használj például mesterséges intelligencia megoldásokat, amikkel percek alatt készíthetsz videókat blogposztokból! (Erről pl. gyakorlati előadást találsz a Hubban)
  • Kiemelhetsz érdekes gondolatokat, amiket a közösségi médiában megoszthatsz sztorikban.

Ezzel egységes kommunikációt tudsz fenntartani, miközben minden platformon kiaknázod a sajátosságokat.

Ez csak három példa.
De tudom, ilyenkor merül fel sokakban: pont elég kifizetnem/ megcsinálnom a posztjaim, kinek van még kerete / ideje a keresőoptimalizálásra is?

Ebben kapsz most segítséget a Liftup Social Media Hubban, ahol a közösségi marketinghez kapcsolódó megvaslóítás fókuszú előadások és képzések mellé most érkezik egy 6 részes keresőoptimalizálási képzési sorozat, ahol Papp Gábor (The Pitch) fog felkészíteni arra, hogyan használd 2025-ben a keresőoptimalizálást, mellette pedig több olyan előadás és képzés lesz, ami azzal foglalkozik, hogyan használd a SEO-t és a közösségi marketinget kéz a kézben, a hatékonyabb ügyfélszerzés érdekében.

Csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, és ne veszíts ügyfelet azzal, hogy csak egy csatornára fókuszálsz!