A perszonalizálás csapdája: változtak Meta a hirdetések, jobb ha figyelsz

Egy apró beállításon változtatott a Meta a hirdetéseknél, mégis sokat romolhatnak az eredményeid. érdemes ellenőrizd a kampányaidat.

Mi történt?
A dinamikus és flexibilis kreatívoknál nincs többé lehetőség a hirdetés perszonalizáció testreszabására.
Ezt a lehetőséget ugyanis mindenféle értesítés nélkül megszüntette a Meta. Érdemes átnézni a kampányaidat, mert lehet, hogy hatékonyságcsökkentő elemek jelennek meg a hirdetéseidben. Nézzük meg részletesen két példán keresztül!

Mindent vagy semmit: hirdetés perszonalizáció dinamikus és flexibilis kreatívoknál. Ha bekapcsolod, nem tudsz az egyes lehetőségeken változtatni. Ha nem kapcsolod be, plusz munka és le kell mondanod a személyreszabott megjelenésről.

Amikor rossz linkeket választ a Meta

Képzeld el, hogy futtatsz egy adatbázisépítő kampányt, ami a weboldaladra, egy űrlaphoz viszi az embereket. Beállítottál több képet és videót, hogy dolgozni tudjon az algoritmus. De mivel nem tudod a perszonalizációt testreszabni, a képeid alatt elkezd különböző, véletlenszerű sitelinkeket megjeleníteni a rendszer, amiket valahol megtalált a weboldaladon.
Így viszont lehet, hogy a célcsoportod nem a hirdetésedre kattint, hanem valamelyik sitelinkre, vagyis nem jut el az űrlapodhoz, nincs esélye regisztrálni. Hiába jók a sitelinkek sok esetben. Itt kifejezetten káros lehet.

Ha nem akarod, hogy elrontsa a képeidet a Meta

Szeretnél több képet és videót használni a személyre szabott hirdetések keretében. Eddig be tudtad állítani, hogy melyik feljavítási módszereket használja a hirdetési rendszer.
Például bent hagytad a zenét és a releváns kommentek mutatását, de a szöveges overlayeket és az átformázásokat kikapcsoltad, mert nem akartad, hogy a Meta változtasson a kreatívok megjelenésén. Mert például a jog nem engedte, vagy mert béna szövegeket és rossz színeket használt.
Mostantól ez nem lehetséges, ezért ha hagyod a perszonalizációt, zavaró elemek jelenhetnek meg a hirdetés kreatívokban.

A hirdetés feljavításának a lehetősége csak az egy képet vagy videót tartalmazó hirdetéseknél jelenik meg.

A változások (az általunk tesztelt hirdetési fiókokban) a következők:

Dinamikus vagy flexibilis kreatívok használatánál

  • Több képet és videót megadhatsz, amit a Meta tud tesztelni.
  • Nem tudsz egyesével választani a hirdetés feljavítási lehetőségek között (képjavítás, szövegek megjelenítése, arányváltoztatás, zene, sitelinkek, katalógusok stb.).
  • Vagy beállítod a teljes perszonalizációt, vagy kikapcsolod.

Sales kampányoknál plusz opció, hogy megadhatsz hirdetés csoportokat, vagyis azt, hogy az egyes csoportokba több képet és videót tudsz rendelni, és minden egyes csoporthoz saját linket adsz.

Egyedi kreatívok (egy kép vagy videó létrehozásánál):

  • Egy hirdetésben csak egy alapképet vagy videót tudsz futtatni.
  • Beállíthatod egyedileg, hogy a különböző elhelyezéseken melyik verziók jelenjenek meg.
  • A hirdetés feljavításnál választhatsz a különböző lehetőségek közül, például egyedileg adhatsz meg sitelinkeket, letilthatod a szövegek ráillesztését, stb.
  • Készíthetsz AI képeket, amikből többet kiválasztva az alapképed mellett tudnak futni. De az AI képekre magyar nyelven nem tudsz szöveget rakni, csak logót.

Összefoglalva két lehetőség közül választhatsz:

  1. Rábízod a teljes perszonalizálást és hirdetésfeljavítást a Metára. Gyorsabban tudsz különböző hirdetéseket létrehozni és személyre szabott élményt adni a célcsoportodnak, de ebben az esetben lehetnek zavaró, nem kívánt elemek a hirdetésekben.
  2. Egyesével hozod létre a különböző kreatív verziókat, mindent egyedileg állítasz be. Csak az jelenik meg, amit te szeretnél, de tovább tart a létrehozás, és nem tudod kihasználni a perszonalizáció lehetőségét.

Melyik kezembe harapjak helyzet…

Jelen pillanatban ezeket látom a hirdetési fiókjainkban, de remélem, változtatni fog a Meta. Mindenesetre érdemes átnézni a kampánybeállításokat, mert komolyan ronthatják a hirdetéseid eredményét a rosszul megjelenő kreatívok.