4 milliárd felhasználó felé közelít a Meta

A Meta 2023-as első negyedéves eredményei elég bíztatóak lettek, de a számokon kívül pár érdekes dolog is kiderült a cég terveiről.

Lássuk először a főbb adatokat:

  • 3,82 milliárd ember használja havonta legalább egyszer valamelyik nagy Meta platformot (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp). Ha a korábbi évek fejlődési tempóját hozza a cég, akkor 2024 első-második negyedévére átlépi a 4 milliárdot a felhasználók száma. Ez nagyjából a föld lakosságának a fele. Csak úgy mondom.
  • A napi felhasználói szám az összes platformon 3,02 milliárd
  • A Facebook napi felhasználói száma már elhagyta a 2 milliárdot, egészen pontosan 2,037 milliárd volt 2023 első negyedévében.
  • A Facebook platform havi felhasználói száma pedig a 3 milliárdhoz közelít, 2,989 milliárd emberről beszélünk itt. Ennek a platformnak a a következő negyedévre valószínűleg meglesz a 3 milliárd, de év végéig biztosan.
  • Apró, de fontos jel, hogy a Facebook napi/havi felhasználói aránya kis lépésekben ugyan, de folyamatosan növekszik. 66%-ról 68%-ra nőtt ez az arány két év alatt, ami arra utal, hogy egyre gyakrabban használják az emberek a platformot.
  • Bevétel oldalon is fontos változás történt, ugyanis megtört a negyedévek óta romló tendencia: ismét több bevételt termelt a cég (28,101 milliárd dollár), mint az előző év ugyanebben az időszakában. Erre gyakorlatilag egy éve nem volt példa.
  • A Meta egy felhasználón átlagosan 7,59 dollárt keres, csak a Facebook esetében ez a szám 9,62 dollár világszerte, az USA és Kanada piacon pedig 48,85 dollár.
  • Egyébként pedig gyakorlatilag minden régióban javított kicsit a Meta felhasználói és bevételi oldalon is az előző negyedévekhez képest, ami jó jel a platformok és a cég számára is.

Most pedig pár gondolat, amit Zuckerberg osztott meg:

  • A Reels továbbra is jól teljesít, naponta 2 milliárd alkalommal osztják meg az emberek Facebookon és Instagramon a Reels videókat. Ez az arány fél év alatt megduplázódott.
  • A Facebook és az Instagram feedben megjelenő tartalmak 20%-a már olyan emberektől, csoportoktól, oldalaktól származnak, akiket nem követünk. Ez a mesterséges intelligencia alapú ajánló rendszer, a Discovery Engine következménye. Ha a teljes Instagramot nézzük, ott ez az arány már 40%. Ide becsatolnám ezt a korábbi cikket, illetve podcastet, hogy lássuk, milyen következménye van ennek például az organikus eléréseinkre.
  • A Reels elindítása óta a mesterséges intelligencia bevezetése 24%-kal növelte az Instagramon töltött időt.
  • Ezek, együtt (Reels + MI) a bevételekre is jó hatással vannak: a Reels videók bevételszerzési hatékonysága Instagramon 30%-kal a Facebookon pedig 40%-kal nőtt. Ahhoz képest, hogy az elmúlt negyedévben még azt mondták, hogy ezen a területen még kihívásaik vannak, elég jó haladást értek el a jelek szerint.
  • Az Adavantage+ Shopping kampányok napi bevétele meghétszereződött az elmúlt 6 hónapban.
  • A Click to Message hirdetések 10 milliárdos bevételt hoztak.
  • A következő időszakban több Meta termékben várható, hogy megjelennek a generatív mesterséges intelligenciák. Egyrészről új tartalomkészítő megoldásokat várhatunk a privát és az üzleti oldalon is, másrészről az üzenetküldéseknél is be fog kapcsolódni az MI a folyamatokba.
  • A metaverzum nincs elfelejtve, erre hosszabb távon továbbra is fókuszál a Meta, ebben is fontos szerepe lesz a generatív mesterséges intelligenciának, illetve ehhez kapcsolódóan új eszköz fog megjelenni ősszel.