Előfordulhat, hogy Te ugyanolyan jól „marketingezel”, mint korábban, és még sem jönnek az eredmények?
Lehet, hogy Te mindent a tankönyvek szerint csinálsz és ennek ellenére sem éred el a céljaidat?
Megtörténhet, hogy nem is Te vagy a hibás, hanem a körülmények?
Tulajdonképpen igen. Ugyanis rengeteg olyan apró változás történt az elmúlt években, amire egyenként könnyű legyinteni, de összeadva a hatásukat az eredmény ma már katasztrofális.
Lássuk a hét legfontosabbat!
- Adatvédelem: a privacy first marketing jól hangzik, és fontos is, de ennek köszönhetően rengeteg, korábban jól működő hirdetéscélzási lehetőség eltűnt Facebookból és Instagramból, sőt a célközönségek összeállítása is nehezedett.
Rosszabbak a hirdetéseid eredményei, mint korábban? Lehet, hogy ezért…
2. Cookiementes marketing: a külső sütik támogatásával kapcsolatban az van a fejekben, hogy majd 2024-ben és majd a Chrome… Pedig évek óta, egyre több böngésző tiltja azokat a külső sütiket, amik kellenek például a Meta (korábban) Facebook Pixelnek.
Romlott a remarketing hirdetéseid minősége az elmúlt években? Többek között ezért. (Nem véletlenül foglalkozunk annyit a Konverziók API-val a Liftup Social Media Hubban.)
3. Csökkenő elérések: emlékszem 2013-ban kétségbeesetten kapkodtunk, amikor az organikus posztjaink elérése 30%-ra csökkent. Ma ez már sokaknak csak álom az 2-5%-os elérek idején.
Ugyanis már mindenhol a rövid videók (pl. Reels) kerülnek túlsúlyba, ráadásul mesterséges intelligencia alapú ajánló algoritmusok válogatják ki a tartalmakat. Csökkent az elérésed mostanában? Már érted, hogy mi az egyik ok.
4. Bizonytalan mérések: nem mutat már meg minden konverziót a hirdetési rendszered? Lemaradsz látogatásokról Analytics-ben?
A mobil terjedése, az Apple korlátozásai, a böngészők szigorítása, a külső sütik kivezetése… ezek mind benne vannak abban, hogy nehezedik az optimalizálás. (Ezért lesz a Hubban egy Google Analytics 4-el foglalkozó előadás sorozat)
5. Több platform használata: az emberek ma már nem csak Facebookot vagy csak Instagramot használnak. Bejött pár új platform, felpörgött pár régi, így kevesebb emberhez jutnak el a tartalmaid, ráadásul ők kevesebb időt töltenek vele.
6. Az a bizonyos mobil… nem fogok sokkot okozni, ha azt mondom, mindenki mobilon használja a közösségi médiát. De ha megkérdezem, hogy a tartalmaid, a hirdetéseid, a felületeid jól működnek mobilon?
Ha nem, akkor ne csodálkozz, ha nem hozol ki mindent a marketingedből!
7. Előtérbe kerülő új felületek: hozzá vagyunk szokva a klasszikus felületekhez, mint a feed a Facebookon és Instagramon, vagy a YouTube videók. Közben viszont a felhasználók egyre inkább rövid videókat és sztorikat néznek, vagy éppen Messengeren és Instagram Direct-ben beszélgetnek. Felkészültél rá a kommunikációdban? Ha nem, akkor kevesebb potenciális vevődet éred el, mint amennyit lehetne.
Mondhatjuk, hogy megváltoztak a körülmények és nem a hibánk?
Igen, és nem.
Igen megváltoztak, ráadásul apránként, nehezen észrevehetően. De most, hogy már elolvastad, tudod, mi változott, ha pedig már ezt tudod, akkor változtatni is tudsz.
A körülményeket hibáztatni lehet, de valószínűleg felesleges, mert ezeken nem tudunk változtatni. Éppen ezért dolgozzunk azon, amire hatásunk van, így a körülmények ellenére is sikeresek lehetünk.
Változtatni tudsz a kommunikációdon, a hirdetéseiden, a stratégiádon, a használt platformokon. Változtatni pedig érdemes, mert a közösségi platformokat nem használják kevesebben, és nem töltenek el rajtuk kevesebb időt (sőt!). Ahogy az is bebizonyosodott már számos alkalommal, hogy a közösségi platformokat remekül lehet üzleti célokra (értékesítésre, vevők keresésére, forgalomterelésre) használni.
Szóval itt az ideje, hogy végignézd a fenti listát, és nekiállni azoknak a változásoknak, amikkel sikeresebb lesz a 2023-as éved.
Ha ebben segítség kell, csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, és vegyél részt azokon a képzéseken és előadásokon, amikkel 2023-ban maximalizálhatod a marketinged eredményét a változások ellenére is!