Amikor szóba kerül a Hitelesített Meta fiók, és a hozzá kapcsolódó 12 dolláros havidíj, szinte mindenkinek az a reakciója, hogy: ez megéri, legalábbis a Metának.
Hiszen így az elsősorban hirdetésekből származó bevételeit jól ki tudja egészíteni új forrásokkal.
De tényleg megéri neki?
Mennyi felhasználótól éri meg?
Lássuk a számokat!
A Metának 2022 negyedik negyedévében kb. 32 milliárd dollár bevétele volt.
Ehhez kapcsolódik a közel 3 milliárdos felhasználói szám, amibe a Facebook, az Instagram, a Messenger és a Whatsapp felhasználóit értjük bele.
Sajnos nem tudjuk, hogy mekkora az átfedés, ráadásul a valódi felhasználói szám is kisebb, hiszen sok a kamu profil és a duplikált profil, így a cég saját becslései alapján inkább 2,5 milliárd valódi emberrel érdemes számolni.
Vajon mekkora bevétel lenne az, amelyik már „jól látható” lenne?
Mondjuk 1 milliárd dollár negyedévente?
Ha ezzel kalkulálunk, akkor kb. 28 millió embernek kellene fizetnie a 12 dolláros csomagot. Ez nagyjából az 1 százaléka a teljes felhasználói számnak (0,95%-1,1% attól függően melyik bázist vesszük alapul).
Az 1 milliárd dollár negyedévente pedig több, mint 3%-os növekedést jelentene a 2022 Q4 eredményeihez képest. Persze a bevételek folyamatosan változnak, a 2022-es első negyedévben például „csak” 26 milliárd dollár volt.
Ehhez képest az 1 milliárd dollár már 3,7%-os növekedést jelent.
Csak, hogy kontextusba hozzuk, a Reality Labs üzletág bevétele (ők felelnek a VR eszközökért) 727 millió dollár volt 2022 negyedik negyedévében.
Vajon előfizetne a Meta felhasználóinak 1%-a?
Elsőre azt tippelem egyébként, hogy nem, bár nehéz mivel összevetni.
A LinkedIn felhasználók 39%-a fizet prémium funkciókért, a Spotify felhasználók 43%-a előfizető, a YouTube prémiumra az USA felhasználók 8%-a fizet elő.
De ezek más platformok, más funkciókat nyújtanak, és a reputációjuk is más. Persze a Meta is folyamatosan bővítheti új, vonzóbb funkciókkal az előfizetői csomagját, így nem elképzelhetetlen az, hogy pár éven belül 4-5% előfizetője lesz, ami valóban komoly bevételnövekedést jelenthetne.
Ennek egyébként érdemes örülni, mert ha más forrásokból is jobb bevételekhez jut, talán (hangsúlyozom: talán), kevésbé fogják emelni a hirdetési mennyiséget.
Minden a majdani arányoktól fog függeni. Mindenesetre nagyon kíváncsiak vagyunk az előfizetői hajlandóságra, ezért futtatjuk ezt a kutatásunkat. Töltsd ki, és kapjunk egy teljesebb képet arról, hogyan vélekedik a magyar piac erről a lehetőségről!