Minden évben érdemes átböngészni a We are social jelentéseit, amik a digitális világhoz kapcsolódó adatokat gyűjtik össze. Megérkezett az aktuális, Magyarországról szóló, amiből kigyűjtöttem pár olyan grafikont, amit érdemes megvizsgálnod, ha online marketinggel foglalkozol.
9 milliónál több magyar internetezik
Ez önmagában is izgalmas szám, de ha megnézzük, hogy tavaly még „csak” 8,6 millió körül volt, akkor még érdekesebb. A jelentés egyébként több különböző forrás adatait is felsorolja, így 8,59 és 9,19 millió között van a magyarországi internetfelhasználók száma.
A jelentés szerint ez egyébként a lakosság 89,7%-a internet felhasználó, itt azonban meg kell állni egy szóra, ugyanis a Kepios (a jelentést kiadó cég) adatai szerint Magyarország lakossága 10,25 millió ember, a KSH szerint viszont 9,7 millió. Ez jelentős különbség. Nyilván ez abból fakad, hogy különböző statisztikákból gyűjtötték össze az adatokat. (Mindenesetre rákérdeztem náluk, meglátjuk mit válaszolnak.)
A webes forgalom 60%-a mobilon megy
Kb. 2013 óta beszélünk arról, hogy itt a mobil internet és a mobil marketing kora.
Mára ez már nem kérdés, főleg az éves változásokat nézve, hiszen egy év alatt majdnem 10%-ot nőtt a mobil eszközökről történő internetezés aránya.
Ráadásul ez ugye csak egyfajta átlag. Vannak olyan weboldalak is, amik ennél jóval erősebbek.
A közösségi média oldalak közül a Facebook viszi a legtöbb látogatót a weboldalakra
Sok mindent lehet mondani azzal kapcsolatban, milyen rosszak a Facebook tendenciái, de a webes forgalomterelésben (és értékesítésben) továbbra is megkerülhetetlen.
Az összes közösségi oldalról érkező forgalom 91,97%-a a Facebookról származik. Minden más platform alig több, mint 8%-ot tesz ki.
Ebben nem csak az organikus, de a hirdetési forgalom is benne van. Ha tehát van weboldalad, végképp fontos, hogy megtanulj kommunikálni és hirdetni!
A magyarok 56,1%-a vásárolt 2022-ben interneten vagy mobilon
Digitális fizetést pedig 80,4% használt már.
Digitális pénztárcával fizetünk az esetek 30%-ában
36% pedig kártyával.
A hirdetési költés 64%-a digitális formában történt
A 2022-es hirdetési költés 842,2 millió dollár volt Magyarországon, ebből 539,2 millió ment el digitális csatornákra.
Ez csak egy rövid kivonat volt a 90 oldalas jelentésből, itt tudod elolvasni a teljeset.
Ha pedig többet szeretnél kihozni az online marketingedből, érdemes a hirdetésekkel kezdeni, amihez pedig itt kapsz segítséget!