A Facebook platformról hosszú idő óta csak olyan híreket hallani, hogy mennyit veszít a népszerűségéből, elhagyják a felhasználók, és egyre rövidebb ideig használják. A Wall Street Journal cikke szerint fordulni látszanak a dolgok.
A Meta belső elemzésére hivatkozva azt írják, hogy gyakorlatilag minden piacon, a fejlődő piacokat és világszinten egyaránt növekedett a platformon töltött idő. Konkrétan az USA piacon 5%-kal emelkedett 2022 negyedik negyedévében 230 millió órára a cég termékeivel töltött idő. Ez már csak azért is fontos, mert ez a piac hozza a Meta bevételeinek 40%-át.
Az ok egyértelmű: az új mesterséges intelligencia alapú ajánló algoritmusok és a TikTok formátumát koppintő Reels videók meghozták a kívánt eredményt. Sőt a Reels videók jobbak is, mint amire a cégnek szüksége van, ugyanis ezt a formátumot a Meta platformjain is nagyon szeretik a felhasználók, de mivel itt (még) nem tudnak elég hatékonyan hirdetéseket értékesíteni, a Reels-ek kiemelését visszább vették.
A cikk egyébként részletesen ír a hirdetési megoldásokról és ezek teljesítményéről is, úgyhogy később még visza fogunk rá térni, de addig is olvassátok el, mert elgondolkodtató!
Mit eredményezhet az új algoritmus?
A mesterséges intelligencia alapú ajánló algoritmus bevezetése kapcsán többször beszéltem arról, hogy milyen következményekkel járhat ez marketing szempontból:
- több, új emberhez juthatunk el, ha jó tartalmakat készítünk
- a kevésbé jobb tartalom viszont még kevesebb rajongót érhet el
Több oldal tapasztalt komolyabb elérés visszaeséseket augusztus-szeptemberrel kezdődően, ennek akár ez is lehet az oka.
Van azonban egy másik szempont, amit érdemes meggondolni:
Bár több időt töltünk el a Facebookon a jelek szerint, de könnyen lehet, hogy ennek egyre nagyobb része helyeződik át a Watch feedbe. Vagyis az oldalon eltöltött idő növekedésnek valószínűleg inkább a videók a nyertesei, a sima képes, linkes posztok pedig a vesztesei lehetnek. Hiszen ha feldob nekem egy érdekes videót az MI a hírfolyamban, rákattintok mobilon, beérkezem a Watch-ba. Ott következik még egy érdekes videó, meg még egy… így tényleg több időt töltöttem el a Facebookon, de kevesebbet a klasszikus feedben, a linkek és képek helyett videókat fogyasztva.
Mit jelent ez?
Mindenkinek rá kell feküdni a tartalmainak a javításába, aminek még fontosabb eleme kell, hogy legyen a videók készítése.