A magyar kkv marketingesek közel 73% gazdasági visszaesésre számít a következő évben, erre készülve azt tervezik, hogy növelik a hirdetési költségüket és a kommunikációs aktivitásukat. Többek között ez derült ki friss kutatásunkból, amelyben a a közösségi média jelenlétről és a metaverzumról is kérdeztük a válaszadókat.
Most, hogy minden fontos kulcsszó belekerült az első bekezdésbe, jöjjenek a legizgalmasabb dolgok videón (vagy ha olvasni szeretnél inkább görgess a videó alá)!
A marketing megoldások és feladatok átszervezésével készülünk a válságra
A várható gazdasági kihívásoknak a hirdetési költségek növelésével próbálja elejét venni a válaszadók 39,64%-a, míg 38,21% a jelenlegi költési szintben gondolkodik. A kommunikációs aktivitását viszont a cégek 64,64%-a tervezi növelni., vagyis még erősebb zajra számíthatunk.
A marketinggel kapcsolatos feladatok kiszervezésében is lesz változás: a cégek 33,86%-a úgy gondolja, a jövőben kevesebb tevékenységet fog külsősökre bízni.
Elfogadták a vállalkozások, hogy a közösségi marketing nincsen ingyen
Néhány éve még komoly problémát jelentett a vállalkozásoknak, hogy egyre többet kell fizetniük a hirdetésekért, hiszen ingyenesen nagyon kevés követőjükhöz tudnak eljutni a közösségi portálokon.
Ma mér ezek aránya csökkent, hiszen arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a közösségi médiában, már csak 35,7%-a válaszolta azt, hogy „Nem jelennek meg a bejegyzéseim az összes rajongómnak”. Ez ugyan az első helyen volt, de ugyanezt a lehetőséget tavaly még a válaszadók közel 50%-a jelölte meg, korábban pedig még magasabb volt az arány.
Bár elfogadták a vállalkozók a helyzetet, de keresik a kiutat: igyekeznek több platformon jelen lenni és függetlenedni
A válaszadók 55,36%-a még több platformon szeretne jelen lenni, 36,07%-uk pedig a saját adatbázisát szeretné növelni. Ezek mindegyike segíthet abban, hogy ne legyen kitéve egy vállalkozás egyetlen platform (jellemzően a Facebook) változásainak.
A videós tartalom megállíthatatlan
A videók térnyerése megkérdőjelezhetetlen, ezt pedig egyre több cég látja be. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a fejlesztendő marketing-területek listáján több olyan téma is az első 10-ben van, ami valahogy a videós tartalomkészítéshez kötődik.
A Facebook még mindig megéri, de…
A Facebook a legfontosabb marketing platform a kisvállalkozások nagy részének, és a válaszadók szerint még mindig megéri, hiszen 2022-ben is 72,7% mondta azt, hogy megéri jelen lenni a felületen. Azonban az elégedettek aránya csökken, az elégedetleneké pedig folyamatosan növekszik az előző évekhez képest.
A metaverzum egy b*****t…
A válaszadók még nem érzik elérkezettnek az időt arra, hogy a metaverzumot használják. Sokan nem is tudják mi az, vagy egyszerűen egy felesleges, kitalált témának gondolják.
Ugyanakkor a metaverzum egyes (lehetséges) elemei már jobban foglalkoztatják a vállalkozásokat. A kiterjesztett valóságot már 11% próbálta a marketingjében legalább egyszer, 31%-uk pedig gondolkodik ennek használatán. A virtuális valóságot viszont még csak 6% próbálta ki.
Vége az egyszerű közösségi médiának…
Nem elég csak a Facebookon kommunikálni, a közösségi média drámaian megváltozott az utóbbi években. Soha nem látott kihívások elé állítja a cégeket. Új platformokkal, új tartalomformátumokkal, új technológiákkal kell megismerkedni annak, aki eredményes szeretne lenni. Jó hír viszont hogy ha egy cég, egy marketinges folyamatosan naprakész, több emberhez is el tud hatékonyabban jutni a különböző közösségi marketing platformok és módszerek segítségével.
Ennek a naprakész tudásnak a megszerzésében és fenntartásában segít a Liftup Social Media Hub.
Csatlakozz Te is, és könnyebben fogsz megbirkózni a 2023-as közösségi marketing kihívásokkal!