A shopping kampányokban már a mesterséges intelligencia segít a Facebookon

Tavasszal jelentette be a Meta, hogy Advantage+ néven fogja össze a mesterséges intelligenciával megtámogatott hirdetési megoldásait. Eddig csak annyi történt, hogy a különböző automatikus megoldásaikat átnevezték Advantage+-ra. Most azonban megérkezett az első olyan megoldás, amelyikben valóban a mesterséges intelligencia segíti a hirdetőket. Ez az Advantage+ shopping kampány, ami magyarul Személyre szabott értékesítési kampány néven fut.

Így karácsonyhoz közeledve sokaknak jól fog jönni, ha mindenki ki tudja hozni azokat az eredményeket, amiket a Meta tapasztalt. Ugyanis lefuttattak 15 A/B tesztet és azt tapasztalták, hogy 12%-kal kisebbek voltak a konverziós költségek az Advantage+ shopping kampányok esetén, mint a hagyományos mosópor hirdetői megoldások esetén.

Hogy működik az Advantage+ shopping kampány?

  • Tulajdonképpen mindenhol automatizál, ahol csak tud:
  • alapból be van állítva, a licitálási stratégia, a dinamikus kreatív, az automtizált elhelyezés.
  • javasolja a részletes célzásnál az Advanced+ beállítást, vagyis a célzás bővítést
  • használhatjuk a webhely képeit is a kreatívnál
  • a kreatívból több variációt és kombinációt is létrehoz amit személyre szabott módon mutat meg a rendszer

Mindezt úgy, hogy még a hagyományos hirdetés hierarchiát (kampány, hirdetéssorozat, hirdetés) is elrejti előlünk a rendszer. Az eredmény pedig az, hogy akár 150 különböző kreatív kombinációt fog használni a mesterséges intelligencia a jobb eredmény eléréséhez.

Nyilván mindenkinek érdemes tesztelni ezt a megoldást, aki értékesítési kampányokat futtat, ha van elég költségkerete. Az automatizált és mesterséges intelligenciával támogatott megoldások hátránya ugyanis az, hogy rengeteg adat kell hozzá. Így nap 4-5000 forintos kerettel biztosan nem fogjuk tudni kihasználni az ilyen kampányok hatékonyságát.

Persze a Meta szerint vannak elérhető megoldásaik a kisvállalkozások számára is. Ez az Advantage+ kreatívokat (ami magyarul a Normál korrekciók + és a Szöveg optimalizálása személyenként opciók néven fut jelenleg) valamint az Advanced audience-t jelenti. Ez utóbbi az oldalunk adatait használja fel célközönség képzésre.