Gyakran találkozni olyan nyereményjátékkal Facebookon vagy Instagramon, ahol a szervező cég azt kéri: fotózzuk le magunkat az óriásplakátja előtt, vagy a termékével, vagy a szórólapját tartva a kezünkbe, és ezt osszuk meg valamilyen módon a közösségi médiában.
Ez pedig szuper ötlet!
Hiszen mi – a játékosok- terjesztjük a márkát ahogy az ismerőseinkhez eljuttatjuk a terméket. Ez ugye a user generated content, a felhasználók által készített tartalom. Legalábbis annak ösztönzött része.
Igen ám, de a legtöbb ilyen nyereményjáték kihalt: egyszerűen nem fotóznak elegen. Így meg néha ciki is a végére…
Az oka könnyen belátható: nincs náluk a termék, nem találnak óriásplakátot, szórólapot, stb. Hiába szeretnének részt venni, egyszerűen nem tudnak.
Pedig van egy nagyon egyszerű megoldás, ami segíthet bárkihez eljuttatni a logózott elemeinket, vagy akár a terméket – virtuális formában. Ez pedig a kiterjesztett valóság (augmented reality, AR)!
Például tudsz készíteni olyan keretet, vagy hátteret, amivel selfiet készthetnek, de lehet ez egy lógózott tárgy, egy arcfestés, vagy valamilyen interaktív elem is (nézd meg a lenti videót!). Nincs más dolgod, mint készíteni például egy egyszerű arcfestés effektek vagy egy virtuális keretet, amit meghirdetsz, így a célcsoportod a telefonján bárhol meg tudja nyitni, és könnyen tud olyan tartalmat készíteni, ami segít a márkád terjesztésében. A márkád pedig rögtön több emberhez jut el, és erősebb lesz a kapcsolatod a célcsoportoddal.
Hogyan készíts ilyen kiterjesztett valóság effektek?
Szerencsére ezt bárki meg tudja ma már tenni, sőt, programozói vagy grafikusi tudás sem kell hozzá!
Csatlakott a Liftup Social Media Hubhoz, nézd meg az AR effekt készítő workshop gyakorlati bemutatóit, és a végére két egyszerű kiterjesztett valóság effekted is lesz, amiket könnyen fogsz tudni használni akár nyereményjátékhoz is. (De igazából sokkal több lehetőség van bennük, és ezt is meg fogod ismerni a workshopon)
Ilyen egyszerű! 🙂 Csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, kezdd itt!
Csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, és legyél innovatív, naprakész marketinges!