Sok admint fogadott az üzenet az elmúlt napokban: itt van a New Page Experience (Megújult Oldalak), gyere, váltsál!
Tényleg így van? Jó lesz Neked?
Egyszerűbben kezelhető, szebb oldalt kapsz, vagy egy átláthatatlan, lebutított káoszt?
Vajon miért van az, hogy a Google New Page Experience-hez tartozó kereséseinél a visszaváltáshoz kapcsolódó keresések a top 10-ben vannak? Ennyire rossz ez a koncepció, senkinek nem érdemes váltani?
Erről lesz szó, az első tapasztalatok után.
Mi az a New Page Experience avagy Megújult Oldal Élmény?
Ezt a Facebook azért találta ki, hogy könnyebb legyen a sima profilok és az oldal profilok között váltani, illetve azért, hogy könnyebben tudd tartani a kapcsolatot a közösséggel az oldalad nevében is.
Ugyanis a Megújult Oldalakra átválta könnyebben követhetsz más oldalakat, egyszerűbben beszélgethetsz velük akár a hírfolyamban, akár a csoportokban. Legalábbis ez az alap ötlet.
Az új oldal felület kicsit egyszerűbb, a funkciók könnyebben elérhetők és jobban kezelhetők. Pontosabban ez az ígéret.
Mi a valóság?
Persze amit leírtam, mind igaz, de van pár dolog, amire fel kell készülni.
Az egyik ilyen például az, hogy az oldalakhoz kapcsolódó analitika teljesen lebutult, így akinek fontos, hogy teljes mélységig lássa az adatokat, annak külső eszközre kell hagyatkozni.
Átalakul a jogosultságok kezelése is, ha valaki több oldalt kezel, macerás lehet az állandó váltogatás, és még sorolhatnánk.
Nyilván van pár dolog, ami csak szokás kérdése. De sok olyan is van, ami nem a megszokáson múlik, hanem valóban problémát jelenthet.
Legalábbis ezek az első tapasztalatok.
Váltsak vagy ne?
Attól függ, hogyan használod a Facebook oldalad.
Azt gondolom, nem fog gondot jelenteni a váltás ha:
- csak egy-két oldalt kezelsz
- ha sokat szoktál beszélgetni az oldalad nevében, és követsz is másokat
- ha nem szoktál elmélyedni különösen a statisztikákban. (Legyünk őszinték, nem mindenki vizsgálja az eredményeket, letölteni a részleteket pedig még kevesebben szokták. Bár mindenkinek segíthet, ha részletesen ismeri az adatokat, de lássuk be: nem mindenkinek tesz ez annyit hozzá a mindennapi munkájához. Más kérdés, mi van, amikor valami nem megy…)
- ha megszoktad, hogy a Business Suite-tal, illetve a Creator Studio-val kezeled elsősorban az oldalad
- ha nem sok külső megoldást csatlakoztattál az oldaladhoz
Ezekben az esetekben, ha átváltasz a Megújult Oldalra, lehet, hogy lesz egy-két bug, furcsaság, szokatlan tapasztalat, de valószínűleg nem lesz gond.
Valószínűleg érdemes viszont várnod a váltással (ameddig tudsz) ha:
- több oldalt kezelsz rendszeresen
- ha folyamatosan használod az oldal elemzési adatokat
- ha összetett jogosultsági rendszert használsz, mert többen kezelitek az oldalt
- ha több külső megoldást csatlakoztatsz az oldaladhoz (ütemező platformok, elemző platformok, automatizálási megoldások, stb.)
Ebben az esetben az első tapasztalatok alapján akár gondot is jelenthet a váltás a New Page Experience-re.
Ha váltasz készülj fel, pár funkció el fog veszni, vagy csak más felületeken, illetve más megoldásokkal fogod tudni pótolni őket.
Van-e visszaút?
Ha már váltottál, valószínűleg vissza fogod tudni váltani a régi verzióra az oldalad. Bár lesznek folytonossági hiányok. Elvileg ugyan visszakapsz minden régi funkciót, de az új oldal élményen kirakott posztok nem konvertálódnak át a régibe. Az új felülettel indított hirdetések is leállhatnak.
Meg lehet-e úszni a váltást?
Valószínűleg nem.
Előbb-utóbb valószínűleg mindenki kénytelen lesz átváltani, vagy a Facebook vált át neki majd automatikusa.
Az, hogy az elmúlt napokban tömegesen ajánlotta fel az új felületet a Facebook, arra utal, hogy ez a dátum egyre közelebb.
De ez nem jelenti azt, hogy ne lennének még akár hónapjaink (vagy még több) a totális cseréig.
Viszont ha vársz, annyit valószínűleg nyersz, hogy addig több bugot megoldanak, és talán a funkciók is gazdagodnak még.