A TikTok ellenszere, a fiatalok visszaszerzésének kulcsa a Meta (Facebook) szerint a rövid, szórakoztató videós tartalmak, vagyis a saját platformjain a Reels. A Reels Instagramon már régóta elérhető néhány piacon, pár hónapja jelent meg szélesebb körben, most pedig megérkezett a megoldás Facebookra is.
Mi az a Reels?
Ahogy írtam: rövid, szórakoztató, videós tartalom, amit egyszerűen és gyorsan(?) lehet elkészíteni mobilon, és ami kilép a klasszikus követőknek szóló tartalmak közül, és jobban terjed annak alapján, ki szereti a hasonló témákat.
Az elkészítéséhez Instagramon és Facebookon is sok segítséget kapunk: egyszerű effekteket, egyszerű vágási megoldásokat, szabadon felhasználható zenéket, és mindenféle trükköket, amik segítenek abban, hogy (viszonylag gyorsan) el tudjunk készíteni egy rövid (max. 60 másodperces) videót. Ez indult el most több, mint 150 országban.
A Reels több helyen jelenik meg a Facebookon:
- Sztorikban
- a Watch felületén
- a Hírfolyam tetején lesz külön cimkéje
- a Hírfolyamban is meg fognak jelenni ajánló dobozok
- Csoportokban
Egészpályás letámadás…
Miért fontos a Reels?
Marketingeseknek és tartalomkészítőknek azért, mert egyszerűen és viszonylag gyorsan tudnak rövid, szórakoztató tartalmakat készíteni, olyanokat, ami segítheti az üzleti céljaik elérését a Meta platformjain.
A Metának pedig azért mert nagyon sok fiatal vándorol el, a TikTok ezért nagyon sokat tesz, és a Reels segíthet megfordítani, de legalábbis megállítani a folyamatokat. Mivel a Reels néhány piacon már augusztus óta elérhető Instagramon, valószínűleg azt látja a Meta, hogy tényleg működik. Ezért jelenthették be már többször, hogy erre fognak fókuszálni.
Támogatás Reels-hez
Nem csak a globális terjesztést jelentette be a Meta, hanem azokat a megoldásokat is, amivel a Reels használatát megpróbálják felpörgetni.
Egyrészről változatos eszközökkel lehet készíteni Reels-t, például akár Sztorikból is össze lehet fűzni, Remixet lehet készíteni, stb.
Másrészről különböző monetizációs programok tartoznak hozzá, amivel azt próbálják elérni, hogy minél több tartalomkészítő, influenszer, márka használja ezt a megoldást. Ilyen például a Reels Bonus Program, amivel akár havi 35000 dollárt is lehet kapni a Facebooktól kiválasztott tartalomkészítők esetén, de megjelennek a reklámok is a Reels-ekben ahogy a felhasználói jutalmak (Csillagok) is.
Mikor jön Magyarországra a Reels?
Ok, 150 ország, de mikor tudjuk használni mi is?
Ahogy ez a Facebook esetén van: mindig máshogy. Nekem például pár hete megjelent egy rövid időre, pár napig elérhető volt, aztán eltűnt. Mindenesetre arra számítok, hogy viszonylag gyorsan próbálják majd eljuttatni mindenkihez a megoldást. Amint elérhető lesz, mindenképpen bemutatjuk majd részletesen a funkciókat!