Mark Zuckerberg a Facebook vezetője tegnap új megoldásokról rántotta le a leplet. Konkrétan a tartalomgyártók bevételszerzési bővültek, például azzal, hogy a rajongók könnyebben tudnak olyan csillagokat vásárolni, amiket kedvenc influenszerüknek adva fizetnek a tartalomért. A részleteket itt olvashatjátok, de most másról szeretnék írni.
Részletek a hozzászólásokban
Mark Zuckerberg posztja rövid volt, mindenféle képektől mentes, és úgy fejezte be, hogy részletek lent, a hozzászólásokban.
Ok, nincs ebben semmi új, 10 éve is alkalmaztuk azt a megoldást, hogy pl. linket a hozzászólásokba raktunk, sőt LinkedIn-en ez annyira bevált technika, hogy külön esettanulmányok is születtek a témában.
De megéri vajon a Facebook kommunikációnkban a linket vagy részleteket a poszt szövege helyett a hozzászólásokba rakni?
Mielőtt erre rátérünk, nézzük meg kicsit a LinkedIn-es tapasztalatokat!
LinkedIn: link az első kommentben
A Growthrocks kétszer is megismételt egy olyan kísérletet, hogy több LinkedIn profilban váltakozva használt linkeket link poszt formában és posztok első hozzászólásában. A legfrissebb eredmény röviden:
- 1,8-szoros elérés
- 6-szoros átkattintás
- 4-szeres átkattintási arány az első kommentbe rakott linkek javára ahhoz képest, amikor link formátumú posztot használtak.
Az Agorapulse kicsit más megállapításra jutott. Az ő kísérletükben:
- az Impression 169%-kal nagyobb volt az első kommentbe rakott linkeket használó posztoknál, de
- a like-ok száma 25%-kal kisebb volt,
- a hozzászólások különbségét nem tudták jól elemezni
- a post kattintások száma 13,65%-kal nagyobb volt, de ez nem biztos, hogy valódi különbség, hiszen a saját kattintás is beleszámít, amikor a kirakják a posztot.
Az ő eredményük nem ennyire rózsás, bár a módszerük más volt, hiszen a saját rendszerükből időzítették a posztokat, majd igyekeztek 15 percen belül elhelyezni az első linket. Ez pedig bekavarhat a reakciókba.
Összességében a LinkedIn-en jónak tűnik a technika, de mint minden esetben: érdemes a saját kommunikációnkon saját tesztet futtatni. Akinek pedig nincs erre energiája, praktikus változatosan kommunikálni, és használni mindkét technikát.
Ok, de mi a helyzet a Facebookkal?
Részletek és linkek a hozzászólásokban a Facebookon
Az első hozzászólásba rakott link, illetve részlet előnye, hogy az ember biztos, hogy megnézi a kommenteket, ezzel már mutat egyfajta aktivitást az algoritmusnak, ráadásul ha rákattint a tényleges linkre, a visszatérés után is a nyitott hozzászólások fogadják, talán nagyobb az esély, hogy ő is beszáll a beszélgetésbe. Így ráadásul használhatunk nagyobb képet, vagy akár röviden tarthatjuk a szöveget (ha eddig a poszt leírásába raktuk a linket).
Van azonban két hátrány.
Az egyik, hogy tulajdonképpen megnehezítjük a látogató dolgát, hiszen egy kattintás helyett legalább kettő, míg eljut az értékes információhoz.
A másik pedig, hogy a Facebook komment algoritmusa általában a legrelevánsabb hozzászólást mutatja meg nekünk. Például azt, ha egy barátunk vagy egy általunk követett másik oldal hozzászólt nagyobb eséllyel mutatja meg, ezzel is növelve az esélyét annak, hogy mi is kedvet kapunk a reagálásra. Ha pedig egy hozzászólás kifejezetten sok reakciót kap, azt is szívesen emeli ki az algoritmus. Így ott van a veszély, hogy az első hozzászólás már nem is lesz az első. Helyette az olvasónak keresni kell, és lehet, hogy nehezen találja meg.
Persze változtatott sokat a Facebook, hiszen a szerző hozzászólásait egy ideje már kiemeli, ráadásul az oldalunk beállításai között változtathatunk a hozzászólások rangsorolásán is.
Megéri használni Facebookon?
Nehéz megmondani, de Mark Zuckerberg posztja arra utal, hogy igen, érdemes vele kísérletezni. Egy biztos, a közeljövőben biztosan még több hasonlót fogunk látni a hírfolyamunkban. Persze lehet, hogy Mark csak szimplán szórakozik a követőkkel, és most arra megy, hogy minden szakmai blog erről írjon. 🙂
Ti mit gondoltok róla, van tapasztalatotok ezzel a módszerrel? Ha igen, írjátok meg a hozzászólások között! 😉