Egyszerűnek tűnik a kérdés: nyissuk meg az oldalt, bökjünk rá a „Bejegyzés létrehozásra”, aztán kész! Vagy inkább Creator Studioban? Vagy mobilon…?
A kérdés azért is zavarba ejtő, mert ahány felület, annyi lehetőség. Ráadásul oldal kategóriánként is változnak a lehetőségek. Tegyünk rendet közöttük!
Bejegyzés létrehozás az oldalon, asztali környezetben
Az egyik legáltalánosabb és legegyszerűbb megoldás.
Előnye: az oldaladon egy gombnyomással el tudod indítani.
Hátránya: hiányzik az időzítés és pár fontos funkció.
Bejegyzés létrehozás Creator Studioban, asztali környezetben
A Facebook egyre jobban erőlteti a Creator Studiot, ami egyébként nem nagy baj, hiszen rengeteg jó lehetőség van benne.
Bejegyzés létrehozás szempontjából is vannak előnyei. Például itt tudsz időzíteni vagy A/B tesztet indítani. Cserébe nagyon sok speciális bejegyzésnek nincsen még helye az új szerkesztőben.
Bejegyzés létrehozás az oldalon, Facebook mobil appban
A Facebook mobil alkalmazásában majdnem ugyanazok a lehetőségeink vannak, mint az asztali környezetben, de még sem. A mobil appban például tudunk állásajánlatot is közvetlenül létrehozni, de időzíteni itt sem tudunk.
Bejegyzés létrehozás Business suite mobil appban
A Business Suite mobil appban szűkösek a lehetőségeink, kevesebb fajta bejegyzést tudunk létrehozni, de legalább van lehetőség időzíteni, és egy helyről hozhatunk létre posztokat Facebookra és Instagramra.
Bejegyzés létrehozás Business Managerben, asztali környezetben
A Business Managerben van egy eldugott funkció az oldalbejegyzések létrehozására.
Sajnos ez nem csak eldugott, de kicsit elhanyagolt is, ebben vannak olyan gombok is, amik mögött a funkciók már nem működnek (pl. szavazás), cserébe vannak olyanok is, amik még élnek és csak itt találhatók meg, például a linkgaléria szerkesztés. Ráadásul itt is van lehetőségünk időzíteni.
Láthatjuk, hogy a Facebook fejlesztői nem egyszerűsítik le a dolgunkat, hiszen néhány fontos poszt típust vadászni kell a különböző felületek között. Éppen ezért érdemes néha átnézni, hogy mi, hol található, hogy a marketing céljainknak leginkább megfelelő bejegyzéseket tudjuk használni. Remélem ez a cikk segített benne kicsit. 🙂