Az egyedi álláshirdetések, illetve álláskeresési megoldások egyre nagyobb sikerrel működnek a klasszikus módszerek mellett. Számos sikersztorit olvashattunk már arról, hogy valaki úgy tudott megszerezni egy pozíciót, hogy nem a szokványos módon jelentkezett az adott álláshirdetésre. Ennek az egyik módszere, amikor a jelölt egy egyedi videót készít magáról a hagyományos önéletrajz helyett. Egy-egy ilyen videóban nem csak a lényeges információkat tudhatják meg a cégek a jelentkezőről, de a formátum miatt kicsit nagyobb rálátásunk is nyílik az adott jelölt személyiségére, viselkedésére.
Egyesült Államokban ezzel párhuzamosan egy igen izgalmas új felhasználási formáját tesztelik a TikTok-nak. Az egyre népszerűbb közösségi média platform a szórakoztatás mellett belekóstolna a HR világába is. Olyan nagy cégekhez jelentkezhetnek a felhasználók videós önéletrajzzal, mint a Target, a Chipotle vagy a Shopify. A tesztprogramba már több, mint 30 cég jelentkezett. Nem csak junior, de medior és senior pozíciók is megtalálhatóak már a hirdetések között.
Ebből is látszik, hogy ideje komolyabban venni a TikTok-ot, és nem csak tiniplatformként tekinteni rá. Erősen fókuszálnak a felhasználók igényeire fejlesztéskor, és most a fiatalabb generációt az álláskeresésben is szeretnék támogatni.