Az online célzások egyik nagy előnye, hogy szinte mindig tudjuk, hol található a célcsoportunk helyileg: az okostelefon, a wifi jel, az IP cím elárulja a platformoknak, mi pedig ezt ügyesen tudjuk használni. De egy apró beállítással hibát követhetünk el. Nézzük ezt meg két példán keresztül!
A Velencei-tónál voltunk, ahol megjelent nálam két hirdetés néhány perc különbséggel:
A Spar ügyesen beépítette a lokációban rejlő előnyöket, amit ráadásul a szövegnél is kihasznált („Bevásárlás strand után?…”).
A másik hirdetés, egy pizzéria hirdetése volt, amelyik annyira ínycsiklandozó képet rakott ki, hogy legszívesebben rendeltem volna, azonban a kattintás után kiderült: ez egy budapesti cég.
Érdekes módon a pizzéria is lokációs hirdetést használt, de itt az elsődleges célzás a „budapesti lakosok” volt. Ezért a Facebook azt tette, amit kellett neki: megjelenítette egy budapesti lakosnak azt a hirdetést, ami a házhozszállítást reklámozta.
Nem törődve vele értelemszerűen, hogy a hirdetés éppen egy olyan házhozszállítást reklámoz, amit nem tudok igénybe venni. Ezzel a hirdetéssel a pizzéria valószínűleg feleslegesen dobta ki a pénzt az ablakon, hiszen nem biztos, hogy emlékezni fogok rá, amikor ismét Budapesten leszek.
Bármilyen nyilvánvalónak tűnik, nagyon könnyű ilyen hibát elkövetni, ahogyan megúszni is. Nézzük hogyan!
- Ha bejegyzés kiemelést használsz, nem tudod beállítani a lokációnál részleteket. Így könnyen lehet, hogy olyanok látják a hirdetéseid, akik éppen akkor nincsenek ott. Ezt inkább kerüld el!
- Ha a Hirdetéskezelőben hozod létre a hirdetésed, ne felejts el választani, hogy azoknak jelenjen meg, akik ott laknak, vagy akik mostanában ott jártak?
Látod, a Hirdetéskezelőben több lehetőség közül választhatunk. Figyelj oda a beállításokra, főleg ilyenkor nyáron, amikor az emberek még többet vannak távol otthonról!