Milyen újdonságokra számíthatunk a Facebooktól? Milyen fejlesztések zajlanak a háttérbe? Milyen üzleti megoldásokat használhatunk hamarosan? Általában ezekre a kérdésekre kapunk válaszokat a Facebook fejlesztői konferenciájából, ami idén F8 Refresh néven került megrendezésre. A formátum ellenére persze sok újdonságot jelentettek be most is, köztük jó pár olyan, amit tippeltem. Nézzük őket sorban!
Instagramra is elérhető a chatbot fejlesztés mindenkinek
A várakozásnak vége, a béta program után végre mindenkinek elérhető a chatbot fejlesztés Instagramon is. Mivel Instagramon is egyre többen veszik fel a kapcsolatot a cégekkel, ezért fontos és izgalmas a lépés.
A Messenger API for Instagram néven futó fejlesztés sok hasznos funkciót igér. Többek között használhatunk itt:
- beszélgetés indító sablonokat (Ice Breakers),
- termék sablonokat, amik a termékkatalógusunkból húzzák be az információkat
- egyszerűen lehet váltani az automatizmusok és az élő adminok között
Messenger feliratkozás Facebook Login segítségével
A Facebook Logint weboldalakon és alkalmazásokban is lehet használni. Nagyon jó megoldás arra, hogy a látogatóinkat gyorsan és egyszerűen tudjuk bejelentkeztetni / regisztráltatni a felületeinkbe.
Mostantól még csábítóbb ez a lehetőség, ugyanis a folyamat részévé tették a Messengert is. Így a Facebook Login után a rendszer automatikusan felajánlja, hogy Messenger „feliratkozást” is. Ha például a Facebook Logint használva lépek be egy webáruházba vagy egy mobil appba, rögtön feliratkozhatok a chatbotra, ahol érkezhet például egy kupon. Így a webáruház vagy az app üzemeltetője azonnal két felületen tud velünk kapcsolatba lépni. A Facebook tapasztalatai szerint a Facebook Logint használó emberek 70%-a elindítja a Messenger feliratkozást is. Ezt tudja a Login Connect with Messenger.
Más kérdés, hogy a Facebook Login-t adatvédelmi oldalról sokan nem szeretik, de ettől függetlenül az új frissítés igazán ígéretes.
Facebook Business Extension: még több külső szolgáltatás a Facebook oldalunkhoz
A Facebook régóta teszteli, milyen külső funkciók segítségével lehet hatékonyabbá tenni az oldalakat. Eseményekhez, éttermi menühöz, időpont egyeztetéshez hosszú ideje használhatunk külső appokat, ahogy például az oldalak termékkatalógusának feltöltéséhez is. Úgy tűnik ezeket a rendszereket bővítették önálló platformmá Facebook Business Extension néven, ami a Business Suite-hoz kapcsolódik, bár a jelek szerint azok az oldalak is elérhetik, amik a Business Suite-ot még nem kapták meg.
Mire jó ez?
A Facebookos felületeinket, például az oldalunkat vagy akár az Instagram profilunkat ruházhatjuk fel extra megoldásokkal. Az analitikától a tartalomnaptáron át a jegy értékesítésig sok olyan terület szóba jöhet, ami segít egyedivé és hatékonyabbá tenni a kommunikációnkat vagy épp a megjelenésünket. Ráadásul mindezt fejlesztés nélkül tehetjük majd meg. Tulajdonképpen a WordPress pluginjaihoz hasonló módon lehet majd bővíteni a felületeinket. Egyelőre kevés regisztrált partner van, de biztos vagyok benne, hogy gyorsan fog bővülni a lista.
Kiterjesztett valóság újdonságok
A Facebook kiterjesztett valóság platformja a Spark AR, aminek az aktuális újdonsága a több végpontos effekt lehetősége, avagy a Multipeer API for AR Videó Calling. Ez azt jelenti hogy például egy videós Messenger beszélgetésben ugyanazt az effektet használva fogunk tudni közös dolgokat csinálni, például játszani. Persze pár napja voltak még izgalmas bejelentések a platformmal kapcsolatban. Például több célponthoz eltérő effekteket igazíthatunk már, de fellebbentették a leplet arról is, hogy hamarosan az egész emberi testhez is köthetünk majd effekteket, nem csak az archoz és a kézhez.
Frissültek a WhatsApp üzleti lehetőségei is
Gyorsabban tudnak a cégek megjelenni WhatsAppon, több információt tudnak magukról megosztani és akár listákat is használhatnak a beszélgetések megkönnyítésére. Többek között ezekkel a megoldásokkal frissültek a WhatsApp üzleti megoldásai.
Ezek voltak talán a legizgalmasabb újdonságok, amik az üzleti felhasználáshoz köthetők, a teljes lista itt olvasható.