Manapság már egyre több cég van jelen céges oldallal a LinkedIn felületén, de azok száma már sokkal alacsonyabb, akik eredményesen ki is tudják használni ezt a közösségi média csatornát. Mostani cikkünkben szeretnénk megosztani néhány olyan tippet, melyekkel sikeresebb lehet céges LinkedIn jelenlétünk. A LinkedIn egy korábbi felméréséből már tudjuk, hogy az emberek 60%-al több eséllyel reagálnak azokra a bejegyzésekre, melyeket kollégáiknál láttak. Ez remek ok arra, hogy miért érdemes a kollégákat aktívan is bevonni a céges LinkedIn kommunikációba.
Míg egy company page-nek nincs lehetősége hozzáadni a kollégákat az oldalhoz, addig a munkatársaknak három olyan felület is rendelkezésükre áll, ahol megjelölhetik munkáltatójukat. Ez a tapasztalatok, a bemutatkozás és a kapcsolati fül. Ha nyitottak rá a kollégák, érdemes lehet készíteni egy egységes céges borítóképet is, melyet szintén használhatnak a cégnél dolgozók. A kapcsolati információknál fel lehet tüntetni a céges weboldalt is. A tapasztalatok szekcióban fel lehet sorolni a munkavállaló jelenlegi pozícióját, részletes feladatait is, a munkáltató résznél pedig be lehet jelölni a céges oldalt, mint munkáltatót. Ha már ennyit megtesznek a kollégák, sokat segítenek a cég brandépítésében.
Van egy szintén nagyon hasznos funkció a LinkedIn-en, melyet nem használunk ki eléggé – ez pedig a Teammates. Ezt az adatlapunkon a saját kapcsolataink alatt találjuk, és megjelölhetjük kollégáinkat, akikkel az adott cégnél együtt dolgozunk – de projektek esetén is használható. Itt, ha létrejönnek a céges kapcsolatok, akkor még emlékeztetőt is beállíthatunk a kollégákhoz, így új aktivitás esetén jelez a rendszer. Ezáltal azonnal értesülhetünk az általuk közzétett friss bejegyzésekről, hozzászólásokról.
A céges oldalra kikerülő posztok megosztására is érdemes ösztönözni a kollégákat, így jelentősen növelni lehet az oldal elérési eredményeit is. Ajánlott a céges kommunikációban használt hashtageket is megismertetni a kollégákkal, így, ha saját oldalukon tesznek közé bejegyzést a cég által használt hashtagekkel, szintén növelhetik az oldal hatékonyságát.
Összességében egy ilyen jellegű munkahelyi összefogás nem csak a csapatot kovácsolja össze, de a kommunikáció eredményességét is segít növelni. Fontos, hogy ez a fajta tevékenység ne kényszerként vagy utasításként jelenjen meg, hanem önkéntes alapon történjen. Azok a kollégák, akik aktívan jelen vannak a platformon, ezáltal nagyban hozzájárulhatnak a céges kommunikáció sikeréhez.