A Facebook közreadta a 2021-es éve első negyedéves adatait, amiből kiderült az is, hogy már 3,45 milliárd ember használja a cég valamelyik platformját. Ez a föld lakosságának közel 45%-a, ami annak fényében különösen megdöbbentő, hogy Kínában nem lehet használni ezeket a platformokat.
Érdemes ezen kicsit gondolkodni, és utána rápillantani a többi számra, amik közül szinte mindegyik, évről-évre folyamatosan emelkedik. Lássuk:
- A Facebook platformot naponta 1,878 milliárd ember használta a 2021-es éve első hónapjaiban
- Havonta pedig 2,853 milliárdan jelentkeztek be a közösségi hálózatba
- A Facebook családnak (Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp és az apró) 3,45 milliárd volt a havi felhasználói bázisa,
- azok, akik naponta bejelentkeztek valamelyik platformra 2,72 milliárdnyian voltak
- Egy felhasználón 9,27 dollárt keresett a cég, ami alig kisebb, mint a karácsonyi negyedév (10,14 dollár volt)
- De persze hatalmas különbség van, hiszen az USA & Kanada felhasználói kör 48,03 dollárt ér, az európai pedig 15,49 dollárt, egy ázsiai felhasználó pedig 3,94 dollárt ér a cégnek
- A cég bevétele 26,171 milliárd dollár volt 2021 első hónapjaiban
- A bevételek 97,2%-a hirdetésekből származik
- Viszont érdekes látni, mennyire dinamikusan növekedik a nem hirdetésekből származó bevétel, amibe többek között a hardver eszközök tartoznak (például a Portal vagy az Oculus). Ez ugyanis önmagában 732 millió dollárt ki a 2021 Q1-ben, ami nagyjából 2.5-szeres növekedés egy év alatt.
Mark Zuckerberg megosztott pár további hasznos részletet a platformok használatáról:
- Több, mint 200 millió cég használja a cég szolgáltatásait arra, hogy elérje az ügyfeleit
- A Facebook Marketplace-t 1 milliárd ember használja havonta
- Több, mint 1 millió aktív Shop van, amit több, mint 250 millió ember látogat meg havonta
- A Whatsapp termékkatalóguson és kártyákon keresztül több, mint 5 millió megrendelést adtak már le
- A Whatsapp Business API-n keresztül több, mint 100 millió üzenetet küldenek naponta
- A Covid alatt az Instagramos és Messengeres üzenetváltás a felhasználók és a cégek között 40%-kal növekedett
- Több, mint 3 millió hirdető használja a „Click to Message” hirdetéseket, a „Click to Whatsapp” hirdetéseket pedig több, mint 1 millió cég próbálta már
Az összképet azért rontja pár dolog. Az egyik az Észak-Amerikai felhasználók számának enyhe csökkenése / stagnálása. Az elmúlt negyedévekben ez már trendszerűvé vált. A másik pedig a jövő, amit némileg beárnyékol az Apple iOS14.5 megjelenése.
A végére pedig pár ábra, ami a főbb számokat látványosan érzékeltetni: