Az újdonsült szülőket nagyrészt az Y-generáció képviselői teszik ki. Ők azok, akik leggyakrabban online, az interneten és a közösségi médiában keresik a megoldásokat problémáikra. A TikTok pedig az a felület, amit minden generáció, köztük az Y-generáció is elsődlegesen a szórakozásra használ.
A TikTok feltartóztathatatlanul váltja le a televíziót, mint közös családi kikapcsolódást. Míg pár évtizeddel korábban a család együtt ült a tv előtt, most közös TikTok kihívásokban vesz részt a család a tiniktől a nagyszülőkig. Miközben ráveszik a szülőket, mamát, papát, hogy egy gondosan megkoreografált táncot lejtsenek közösen, észrevétlenül válik közös szórakozássá a TikTok használata. A feltöltött tartalmak esetében pedig egyre nagyobb számban jelennek meg a családdal kapcsolatos hashtagek, ezzel is jelölve, hogy ezek a videók a családtagok együttműködésében készültek – közösen eltöltött idő van mögöttük.
Emellett a szülőséggel kapcsolatos tartalmak is egyre nagyobb számban vannak jelen a platformon, ezeket is a rájuk jellemző hashtagek alapján lehet szűrni. Így kifejezetten az apaságra, anyaságra utaló hastagek alapján még könnyebb az őket érintő, érdeklő tartalmakra rátalálni a felületen. Sokszor ezekben a videókban megjelennek tippek, ajánlások és tapasztalatok is, melyek már szinte edukatív jellegűek. Ebből is látszik, hogy a szórakozás mellett az ilyen tartalmakra is jelentős igény mutatkozik.
Ez a szülői réteg az, akik jól célozhatóak marketing szempontból, ők szívesen posztolnak otthonukról, lakásfelszerelésről, lakberendezésről, étkezésről, autókról és egyéb fogyasztói márkákról egyaránt.
Érdeklődés alapján remekül célozhatóak hirdetésekkel és könnyen válhatnak akár márkanagykövetekké, mikroinfluenszerekké is. Az ő ajánlásaik kifejezett értékkel bírnak a márkák számára és nagyobb valószínűséggel ajánlanak termékeket, márkákat online másoknak is.
Marketingesként tehát ezért sem szabad csupán tiniplatformként tekintenünk a TikTok-ra. Fel kell ismernünk a benne rejlő marketingkommunikációs lehetőségeket. Mivel ezek a felületek folyamatosan változnak mind felhasználói összetételükben, mind funkciójukban, az a legfontosabb, hogy kövessük ezeket a változásokat mi magunk is hirdetőként.