A Clubhouse elindulása után azonnal kirobbanó népszerűségre tett szert. Most már több, mint hatmilliós felhasználótábort tudhat magáénak az ifjú közösségi csatorna. A meghívásos alapon használható platform sikere részben pont annak tudható be, hogy különlegesnek érzik magukat azok, akik bekerülhetnek a felhasználók közé. Használhatjuk élő hanganyagok meghallgatására, vagy akár konferenciabeszélgetésekre is az érdeklődési körünknek megfelelő témákban.
Ez a hirtelen jött népszerűség azonnali cselekvésre ösztönözte a többi közösségi média csatornát is. Ki-ki a maga módján, de elkezdte fejleszteni a saját audio megoldását.
A LinkedIn is elkezdett dolgozni a saját Live Audio Room megoldásán, alkalmazkodva a megváltozott felhasználói igényekhez. Miután az elmúlt időszakban nagyjából 50%-kal növekedett a LinkedIn felhasználók közötti kommunikáció, úgy döntöttek, hogy az audio irányban is elkezdenek fejleszteni. Ők ennek a fajta hangalapú kommunikációnak a felhasználók szakmai adatait állították alapjául. Mivel korábban már a LinkedIn live esetében elég sokat invesztáltak a moderációs eszköztár fejlesztésébe, így az most kifejezetten előnnyel járhat az új kommunikációs forma esetében is. Számukra ugyanis továbbra is fontos, hogy minőségi, szakmai kapcsolatokat tarthassanak fenn egymással a felhasználók.
Persze a másik vetélytárs, a Facebook sem hátratett kézzel ülve figyeli a Clubhouse töretlen népszerűségét. Ők is belefogtak a Messsenger szobák fejlesztésébe, így lehetőség lesz majd csak hangalapú szobák létrehozására is. A Facebook kétféle megoldáson dolgozik, az élő hangalapú szobán és a hangalapú szobán. A felhasználók így dönthetnek, hogy melyik biztosít számukra megfelelőbb megoldást az adott kommunikációhoz. Az élő hangalapú csatornához tartozó linket pedig megoszthatják bárhol a közösségi médiában. Miután befejeződnek a Messengeren belüli tesztek, az fejlesztést integrálják majd a Facebook applikációba is.
Ezek után már nem kérdés, hogy ezekre a legfrissebb trendekre, felhasználói igényváltozásokra kiemelt figyelmet kell fordítani nem csak konkurencia szempontból, de marketinges szemszögből is.