4 dolog, amit tegyél meg, ha újra kinyithattad az üzleted …és 4, amit akkor tegyél meg, ha még zárva kell maradnod!

Jó hír sokaknak, hogy újra kinyithattak, de mik azok, amiket mindenképpen tegyenek meg?

  1. Kommunikálj! De ne csak egyszer és ne csak egy platformon!
  • Rakj ki több posztot a Facebookra, lehetőleg fotókat és videókat, amin látható, hogy nyitva vagy, és amiben leírod a szabályokat!
  • Tedd meg ezt az Instagramon is,
  • YouTube-on (ne csak videót rakj ki, posztot is használhatsz),
  • ha van hírlevél listád, küldd ki oda is!
  • Használj persze sztorikat is minden felületen.
  • Ne hagyd ki a weboldalad sem: fontos, hogy mindenhol ugyanaz az infó legyen fent!
  • A Google Cégem felületre is tudsz posztot írni, itt szintén frissíts!
  • Ne csak azt írd ki, hogy nyitva vagytok újra!
    Írd meg azt, mit teszel meg a védekezésért, milyen módszerrel számolod az embereket!
  • Készíts egy nagy, részletes posztot, amiben összeszedsz minden információt! Ezt tűzd ki felülre azokon a platformokon (pl. Facebook oldal), ahol lehet.
    Ez lehet egy videó is, de fontos, hogy a videó mellett írd le szövegesen is!
  • Ismételj, de más kontextusban!
    A nap folyamán és a következő napokon is az egyes témákat külön-külön posztokban is ismételd meg.
    Minden egyes újdonságról, változásról, szabályról kommunikálj gyakran, akár 2-3 óránként!
  1. Hirdesd meg a posztjaidat!

Persze nem az összeset, amit kiraktál a nap folyamán, de egy-egy fontosabbat emelj ki. Ehhez ne bejegyzés kiemelést használd, hanem inkább a hirdetéskezelőt. Használj több célzást:

  • Hirdess a rajongóknak
  • A rajongók ismerősinek
  • Az aktív rajongók ismerőseinek
  • Lokáció alapon az üzleted körül lakóknak/tartózkodóknak 1-5-10km-es körben (attól függ, honnan jönnek a vevőid)
  1. Építs hírlevél listát!

Előfordulhat, hogy nem ez a lezárás volt az utolsó.
Készülj fel: építs listát azokból, akik bejönnek a boltba, sőt, akár azokból is, akik csak a boltig jönnek el, de éppen nem férnek be, mert sokan vannak bent éppen.
Készíts egy szórólapot, amit helyben kitölthetnek, vagy egy kicsi landing page-et, amire odaviszed az embereket egy rövid linkkel vagy egy QR kóddal! Így békeidőben és lezárás esetén is hatékonyabban tudsz eljutni a potenciális vevőkből.

Ha a posztjaidban, üzeneteidben telefonszámot is megadsz, ahol tudnak érdeklődni, akkor a telefonálók körében is érdemes terjeszteni a feliratkozási linket. Persze egy jó kuponnal vagy ajánlattal is ösztönözheted az embereket a feliratkozásra.

Ha a hatékony (és adatvédelmi szempontból is biztonságos) lista építési megoldások érdekelnek, jelentkezz a témába vágó webináriumunkra! 😉

  1. Állítsd be a Messengerben az automatikusan felugró ablakban a kérdés-válasz üzeneteket, amikben a legfőbb kérdésekre ott vannak a válaszok.

Arra figyelj, hogy az aktuális EU szabályok miatt a válaszok nem fognak automatikusan kimenni, de a jó irányított kérdések is segíthetnek az ügyfeleknek, illetve Neked is leegyszerűsíti a munkád, ha irányítod a vevők kommunikációját. Persze ehhez figyelned kell a Messenger inboxot is.

Ha kinyitsz, ezekre mindenképpen gondolj.

De mi van, ha nem tudtál még kinyitni?

Akár azért, mert még nem szabad, akár egyéb okból?

  1. Kommunikálj!

A vevőidben fel fog merülni a kérdés: nyitva vagy-e. Ezt válaszold meg, mondd el, hogy nem és azt is, hogy mire számíthatnak.

  1. Építs hírlevél listát!

A kommunikációdban rögtön ajánld fel a hírlevél feliratkozási lehetőséget, így könnyebben és költséghatékonyabban fogsz tudni indulni amikor lehet. Akár igényfelméréssel is kezdhetsz, így még jobban ki fogod tudni szolgálni a vevőidet amikor lehet. Persze egy jó kis újranyitási akcióban is lehet gondolkodni.
A lista építés itt is lehet offline: a kirakatba, vagy megállító táblára is rakhatsz linket, QR kódot, ami egy jó ajánlattal folyamatosan tudja növelni a listádat.

  1. Hirdesd meg a posztodat!

Főleg akkor, ha ebben rögtön listát is építesz. Ezzel szintén az újranyitásodat készítheted elő hatékonyan.

  1. Állítsd be a Messenger kérdés-válasz üzeneteket!

Add meg a fő témákat, természetesen a saját helyzetedre vonatkoztatva, így leegyszerűsíted a munkád és a vevőid dolgát is!

Nagy különbség nincs a két helyzet között a feladatokban, de a kontextus természetesen fontos. Kommunikáció, kommunikáció terjesztés, és saját lista építés.

Ha szükséges van segítségre a lista építéshez, jelentkezz az Építs Listát Hatékonyan és Biztonságosan! webináriumra!