Jó hír sokaknak, hogy újra kinyithattak, de mik azok, amiket mindenképpen tegyenek meg?
- Kommunikálj! De ne csak egyszer és ne csak egy platformon!
- Rakj ki több posztot a Facebookra, lehetőleg fotókat és videókat, amin látható, hogy nyitva vagy, és amiben leírod a szabályokat!
- Tedd meg ezt az Instagramon is,
- YouTube-on (ne csak videót rakj ki, posztot is használhatsz),
- ha van hírlevél listád, küldd ki oda is!
- Használj persze sztorikat is minden felületen.
- Ne hagyd ki a weboldalad sem: fontos, hogy mindenhol ugyanaz az infó legyen fent!
- A Google Cégem felületre is tudsz posztot írni, itt szintén frissíts!
- Ne csak azt írd ki, hogy nyitva vagytok újra!
Írd meg azt, mit teszel meg a védekezésért, milyen módszerrel számolod az embereket! - Készíts egy nagy, részletes posztot, amiben összeszedsz minden információt! Ezt tűzd ki felülre azokon a platformokon (pl. Facebook oldal), ahol lehet.
Ez lehet egy videó is, de fontos, hogy a videó mellett írd le szövegesen is! - Ismételj, de más kontextusban!
A nap folyamán és a következő napokon is az egyes témákat külön-külön posztokban is ismételd meg.
Minden egyes újdonságról, változásról, szabályról kommunikálj gyakran, akár 2-3 óránként!
- Hirdesd meg a posztjaidat!
Persze nem az összeset, amit kiraktál a nap folyamán, de egy-egy fontosabbat emelj ki. Ehhez ne bejegyzés kiemelést használd, hanem inkább a hirdetéskezelőt. Használj több célzást:
- Hirdess a rajongóknak
- A rajongók ismerősinek
- Az aktív rajongók ismerőseinek
- Lokáció alapon az üzleted körül lakóknak/tartózkodóknak 1-5-10km-es körben (attól függ, honnan jönnek a vevőid)
- Építs hírlevél listát!
Előfordulhat, hogy nem ez a lezárás volt az utolsó.
Készülj fel: építs listát azokból, akik bejönnek a boltba, sőt, akár azokból is, akik csak a boltig jönnek el, de éppen nem férnek be, mert sokan vannak bent éppen.
Készíts egy szórólapot, amit helyben kitölthetnek, vagy egy kicsi landing page-et, amire odaviszed az embereket egy rövid linkkel vagy egy QR kóddal! Így békeidőben és lezárás esetén is hatékonyabban tudsz eljutni a potenciális vevőkből.
Ha a posztjaidban, üzeneteidben telefonszámot is megadsz, ahol tudnak érdeklődni, akkor a telefonálók körében is érdemes terjeszteni a feliratkozási linket. Persze egy jó kuponnal vagy ajánlattal is ösztönözheted az embereket a feliratkozásra.
Ha a hatékony (és adatvédelmi szempontból is biztonságos) lista építési megoldások érdekelnek, jelentkezz a témába vágó webináriumunkra! 😉
- Állítsd be a Messengerben az automatikusan felugró ablakban a kérdés-válasz üzeneteket, amikben a legfőbb kérdésekre ott vannak a válaszok.
Arra figyelj, hogy az aktuális EU szabályok miatt a válaszok nem fognak automatikusan kimenni, de a jó irányított kérdések is segíthetnek az ügyfeleknek, illetve Neked is leegyszerűsíti a munkád, ha irányítod a vevők kommunikációját. Persze ehhez figyelned kell a Messenger inboxot is.
Ha kinyitsz, ezekre mindenképpen gondolj.
De mi van, ha nem tudtál még kinyitni?
Akár azért, mert még nem szabad, akár egyéb okból?
- Kommunikálj!
A vevőidben fel fog merülni a kérdés: nyitva vagy-e. Ezt válaszold meg, mondd el, hogy nem és azt is, hogy mire számíthatnak.
- Építs hírlevél listát!
A kommunikációdban rögtön ajánld fel a hírlevél feliratkozási lehetőséget, így könnyebben és költséghatékonyabban fogsz tudni indulni amikor lehet. Akár igényfelméréssel is kezdhetsz, így még jobban ki fogod tudni szolgálni a vevőidet amikor lehet. Persze egy jó kis újranyitási akcióban is lehet gondolkodni.
A lista építés itt is lehet offline: a kirakatba, vagy megállító táblára is rakhatsz linket, QR kódot, ami egy jó ajánlattal folyamatosan tudja növelni a listádat.
- Hirdesd meg a posztodat!
Főleg akkor, ha ebben rögtön listát is építesz. Ezzel szintén az újranyitásodat készítheted elő hatékonyan.
- Állítsd be a Messenger kérdés-válasz üzeneteket!
Add meg a fő témákat, természetesen a saját helyzetedre vonatkoztatva, így leegyszerűsíted a munkád és a vevőid dolgát is!
Nagy különbség nincs a két helyzet között a feladatokban, de a kontextus természetesen fontos. Kommunikáció, kommunikáció terjesztés, és saját lista építés.
Ha szükséges van segítségre a lista építéshez, jelentkezz az Építs Listát Hatékonyan és Biztonságosan! webináriumra!