A 2021-es év nehéz lesz a Facebooknak, hiszen támadja az EU, az USA kormány és az Apple is.
De ha nehéz lesz neki, nehéz lesz a marketingeseknek is. A szolgáltatások korlátozására és a hirdetési költségek növekedésére számíthatunk.
Talán ez az oka, hogy azzal kezdték a januárt, hogy egy blogbejegyzésében javasolták, hogy építsünk e-mail adatbázist.
Igen, jól olvastad, azt javasolja a Facebook, hogy építs Facebookból független e-mail adatbázist. Én pedig csak megerősíthetem, hogy ezt nagyon hasznos megtenni. Főleg, ha a Facebook Lead hirdetéseit használod a független adatbázis építésre. (Kicsit olyan ez, mint amikor 10 éve azért hoztak létre az emberek IWIW klubokat, hogy onnan a Facebook oldalukra csábítsák a célcsoportjukat 🙂 ).
Azért, hogy ez tényleg eredményes legyen, összegyűjtöttem pár tippet, ha pedig a mélyebb információk és a gyakorlat is érdekel, jelentkezz Lista építés biztonságosan és hatékonyan webináriumunkra!
1. Igazítsd a kreatívokat az egyes felületekhez!
A Facebook lead hirdetései több felületen jelenthetnek meg: hírfolyamban, sztoriban, Instagramban, stb. Ehhez nem elég ugyanaz a kreatív. Készítsd el a kreatívot három különböző méretarányba, hogy a legtöbbet kihozhasd a felületekből!
2. Futtass A/B tesztet!
Tesztelj több célcsoportot, több üzenetet, több kreatívot! Így kiderítheted, melyik a leghatékonyabb, és folyamatosan optimalizálhatod a kampányodat. Erre különösen alkalmas a Facebook beépített A/B teszt megoldása, mert így biztosan nem keverednek össze a célközönségek.
3. Próbálj ki több ösztönző elemet!
A lead hirdetésben ígérhetsz letölthető PDF-et, videót, kupont, kedvezményt. De használhatod akár nyereményjátékra is ezt a megoldást. A lényeg, hogy időről-időre próbálj ki új megoldásokat! Egyrészt azért, mert így kiderítheted, a célcsoportodat mi motiválja a legjobban, másrészt pedig változatosabb és izgalmasabb lesz a kommunikációd.
4. Használj videókat is!
A videós kreatívok sok kampányban nagyságrendekkel hatékonyabbak. Könnyen lehet, hogy az adatbázis építő kampányodban is azok lesznek. Ráadásul a videók egy plusz lehetőséget adnak arra, hogy meggyőzd a célcsoportot. Erre már csak azért is szükség van, mert a Lead hirdetés űrlapjában szűkösek a lehetőségek.
5. Kevés adatot kérj be az űrlapon!
Minél több mezőt kell kitölteni, annál kevesebben iratkoznak fel. Ezt ma szinte már mindenki tudja.
Azonban adatvédelmi okokból is fontos, hogy csak azokat az adatokat kérd be, amikre feltétlenül szükség van!
6. Nehezítsd meg a feliratkozást!
Talán furcsának tűnik, de a lead hirdetésekre annyira könnyen fel lehet iratkozni, hogy az néha reflexből, pár kattintással megteszik az emberek, utána pedig felháborodnak, miért kaptak hírlevelet. Pedig csak egyszerűen elfelejtették, hogy ők iratkoztak fel.
Éppen ezért érdemes a Lead hirdetésnél a “Komolyabb szándék” beállítást választani és még ez mellé berakni egy plusz akadályt (pl. egy szabadszavas mezőt), amit végig kell gondolni a feliratkozás során.
7. Automatizáld a feliratkozók átvitelét
A feliratkozókat át kell vinni egy hírlevél küldőbe vagy egy CRM-be. Sok rendszerbe ez be van építve, de ha nincs, akkor se keseredj el. Külső megoldások, mint pl. A Zapier jól át tudják hidalni a legtöbb platform esetén az adatmegosztást.
8. Építs egyéni célközönségeket és hasonmás célközönséget a feliratkozókból
Akik feliratkoznak a Lead űrlapon keresztül azonnal felkerülhetnek egy egyéni célközönségbe, így könnyen utol tudod őket érni más ajánlatokkal.
De legalább ilyen fontos, hogy a feliratkozók alapján könnyen lehet készíteni hasonmás célközönséget, így könnyen tudsz olyan embereket keresni a Facebook adatai alapján, akik hasonlítanak a feliratkozókra.
9. Készíts külön hirdetést azoknak, akik nem iratkoztak fel
Érdemes újabb kreatívval, újabb érvvel megszólítani azokat, akik megnézték az űrlapot, de nem adták meg az adataikat.
Ha őket újra megszólítod egy új érvvel, egy másik kreatívval, egy új érvekkel ellátott űrlappal, tovább növelheted a kampányod hatékonyságát.
10. Figyel oda az adatvédelemre
Fontos, hogy az összegyűjtött listád adatvédelmi szempontból is rendben legyen. Éppen ezért jól gondold meg, milyen szövegeket használsz, milyen adatokat és hozzájárulásokat kérsz be!
Ha csak egy egyszerű hírlevél listát építesz egészen mások a lehetőségek és a kötelezettségek, mintha az adatbázisodban lead scoring vagy aktivitás alapú e-mail küldés is van. Máshogy kell felkészíteni az űrlapot, éppen ezért érdemes jól körüljárni az adatvédelem témáját, amiben GDPR IRÁNYTŰ Online marketinghez könyvünk ugyanúgy tud segíteni, mint Lista építés biztonságosan és hatékonyan webináriumunk.
Könnyen lehet, hogy a 2021-es közösségi marketinged sikere azon fog múlni, hogyan tudod a Facebook és Instagram követőidet elérni más felületeken is, például hírlevélben. Ebben segít, ha még addig nekiállsz az adatbázis építésnek, amíg a hirdetések teljesítménye nem csökken jelentősen. Ebben segíthetnek a fent leírt tippek és Lista építés biztonságosan és hatékonyan webináriumunk is. Jelentkezz rá még most!