A remarketing az egyik – ha nem a legfontosabb – hirdetési megoldás a Facebookon (is). Azonban azok, akik nem változtatnak a technikai alapokon, komolyan bajban lesznek hamarosan.
Erről, és ennek megoldásáról – a szerver oldali követésről (ami a Facebook esetében a Conversion API) – szól a következő videó, de a lényeget összefoglaltam a cikkben, illetve lesz a témáról szó a következő Haladó Facebook és Instagram hirdetések képzésen is.
A Facebook Pixel – a technológia alapja – ugyanis nagyban támaszkodik a böngésző sütik (cookie-k) használatára. Ez azonban egyre kevésbé pontos, hiszen már nem csak technikai hibák, vagy adblocker-ek akadályozhatják a sütik telepítését vagy az adat átadást, hanem maguk a böngészők is. A Safari és a Firefox sorba vezeti be az egyre szigorúbb adatbiztonsági beállításokat, 2022-re pedig a Chrome is áttér arra, hogy gyakorlatilag megakadályozza a 3rd pary cookie-k (külső sütik) használatát.
Ez a ma ismert remarketing végét jelenti.
Szerencsére van megoldás, hiszen már jó ideje lehet használni a különböző mérési, követési, hirdetési rendszerekben a szerver oldali megoldásokat. Ezek azonban még csak most kezdenek olyan formát ölteni, hogy nem kell feltétlenül fejlesztőnek lenni a telepítésükhöz.
Egyre több olyan megoldás áll rendelkezésünkre, amivel könnyen tudjuk implementálni a weboldalunkba ezeket a megoldásokat, ráadásul meg tudunk felelni a GDPR-nak is. Mindezt ráadásul fejlesztői szaktudás nélkül.
Ha mélyebben érdekel a téma, akkor javaslom, hogy nézd meg a fenti videót, illetve a Facebook fejlesztői felületét, ami részletesen bemutatja a telepítést, és elirányít a különböző lehetőségek irányában. Segítségedre lehet még a Hirdetési fiókodban az Eseménykezelő is, ami szintén segít az implementálásban és ajánl eszközöket is rá.
Az átállást segíti, hogy egyre több rendszer támogatja a Conversion API-t például a Facebook WordPress pluginja, vagy a PixelYourSite.
Ha konkrét megoldások és lépések, valamint a tapasztalatok is érdekelnek, akkor jelentkezz Haladó Facebook és Instagram Hirdetések képzésünkre, ahol be fogom mutatni a Conversion API-t működés közben is, illetve elmondom, hogyan lehet azt egyszerűen telepíteni, beállítani cookie bannerrel együtt egy WordPresses weboldalon. Persze lesz más is a webináriumon, hiszen az egyéni célközönségek, a Lead hirdetések és az alap Facebook Pixel mellett sok minden más is szóba kerül majd. De a téma fontossága miatt a szerver oldali követés megoldásait is részletesen megismerheted majd. Jelentkezz!