Gondolatébresztőnek szánjuk cikkünket azoknak, akik egyik napról a másikra „tüzet oltanak” cégük marketingjében. Mi több, azoknak is, akik úgy gondolják, hogy márpedig ők aztán igazán előre terveznek! 😊
Szezonálisan a karácsonyi időszak a marketingben és a kereskedelemben egyaránt meghatározó szakasza az évnek. Az év végi marketing dömping jellemzően kezdetét veszi már a novemberi Black Friday akciókkal (bár ezekkel a nem megfelelő használat miatt akár évközben is találkozhatunk).
Azonban hoztunk egy döbbenetes tényt: az amerikai felhasználók a Pinteresten már áprilisban keresték a karácsonyi ajándékötleteket! 😊 Mi több, a 2019-es keresési adatokat háromszorosan túlszárnyalták az idei keresési számok – vagyis háromszor annyian keresték már tavasszal az idei évi karácsonyi ajándék ötleteiket ezen a közösségi média csatornán.
Idén a járványhelyzet miatt a Black Friday kampányok jóval nagyobb számban fognak átkerülni az online térbe, így a közösségi média felületek is sokkal inkább telítettek lesznek ezekkel a tartalmakkal. A Reacty Digital és az eNET előrejelzései alapján a belföldi online e-kereskedelmi forgalom 2020-ban 950 milliárd forint környékén alakul majd. Tehát, ha még nálad nem valósult meg az online vásárlás lehetősége, akkor úgy tűnik elég nehezen behozható hátránnyal indulsz neki az előttünk álló időszaknak.A másik nagyon fontos tanulsága a változó fogyasztási szokásoknak, hogy gyorsan kell tudjunk reagálni ügymenetünkben, marketingünkben ezekre a trendekre. Több lábon kell állnunk, és bizony nem lehet a teljes kommunikációnkat kizárólag egy-egy közösségi média felületre összpontosítanunk. Az előttünk álló időszakban azok a cégek lesznek versenyelőnyben, akik több felületen tudják elérni a célcsoportjukat. Fontos, hogy tudatosan, és törvényesen építsük ügyféladatbázisunkat, és folyamatosan kapcsolatot tartsunk potenciális vásárlóinkkal. Ha szükséged van segítségre listaépítésben, akkor jelentkezz GDPR IRÁNYTŰ: Építs listát hatékonyan és biztonságosanonline előadásunkra!