A Facebook még 2017-ben vezette be azt a chat plugint, ami lehetővé tette, hogy a cégek a saját weboldalukon is használhassák direkt kommunikációra a Messenger platformját. Ennek azonban az volt a hátránya, hogy csak a Facebook fiókjukba belépett felhasználók tudtak üzenetet küldeni az alkalmazáson keresztül. Így, akik nem rendelkeznek Facebook fiók regisztrációval, nem tudtak élni ezzel a kapcsolatfelvételi lehetőséggel.
A Facebook szeretné támogatni a vállalkozásokat azzal, hogy még könnyebben kapcsolatba lehessen velük lépni a Messenger segítségével. A korábbi verzió célja az volt, hogy segítsen azoknak a kisebb vállalkozásoknak, akik nem engedhetik meg magunknak a drágább chatszolgáltatások használatát. Sajnos azonban a korábbi verziót nem tudták használni azok az érdeklődők, akiknek nem volt regisztrált Facebook fiókjuk, vagy esetleg elfelejtették annak belépési adatait. Olyan esetben sem töltötte be a funkcióját a chatfelület, amikor valaki anonim szerepben szeretett volna érdeklődni egy-egy termékkel/szolgáltatással kapcsolatban, és ezért nem akart belépni a Facebook fiókjának az adataival.
A most megújult plugin már nem kéri a Facebook azonosítást, ehelyett vendégként belépve bárki számára elérhetővé válik az üzenetküldés. Üzleti oldalról nem szükséges változtatás, ugyanazt a felületet használhatják továbbra is a cégek – akár belépett az ügyfél, akár vendég módban szeretne kérdezni.
A mostani update-nek a webfejlesztők is örülnek, hiszen nagy érdeklődés van az ilyen anonim pluginokra, amelyek nem igényelnek belépési adatokat.
A frissítés úgy tűnik bevált, hiszen a tesztek alatt már 45%-kal növekedett az ügyfelek száma az új felületen keresztül.
Természetesen sok más konkurens chatplugin van továbbra is a piacon, melyek közül igényeink szerint válogathatunk. Azonban, ha megelégszünk egy egyszerűbb változattal, akkor a Facebook Chat Plugin-ját, akár mi magunk is telepíthetjük.