A Facebook hirdetések egyéni célközönségei új lehetőséggel bővültek: mostantól a Facebook és Instagram Shops-ban történő felhasználói aktivitások alapján is tudunk célközönséget építeni és remarketing hirdetéseket indítani. Ráadásul ehhez nincs szükségünk Facebook Pixelre sem.
Értelemszerűen ez a funkció csak azoknál a Facebook oldalaknál és Instagram Profiloknál jelenik meg jó lehetőségként, ahol van bolt funkció. Ott viszont logikus lépés, hiszen azok akik a Facebook Shops-ban vagy az Instagram Shops-ban ismerkednek a termékeinkkel jó célcsoportok lehetnek értékesítés szempontjából is.
Ráadásul ez a megoldás még fontosabb lehet azokban a régiókban, ahol a fizetés funkciót még nem integrálták a Facebook Shops-ban. Igen, most elsősorban Magyarországra gondolok.
Hiszen azok, akik a Facebook oldalunkon vagy az Instagram profilunkban böngészgetik a terméket nem voltak elérhetők eddig. Mostantól viszont érdemes lesz rájuk külön is figyelni. Értsd: célzottan megszólítani őket. Persze amint élesedik a Facebook Pay nálunk is, más szempontból válik majd fontossá ez a célzási lehetőség.
Fontos hiányosságot pótolt a Facebook ezzel a megoldással, de azért remélem, hogy még fognak rajta finomítani. Jelenleg ugyanis csak ezek a célcsoport képzési lehetőségek vannak:
- Emberek, akik megnézték a terméket.
- Emberek, akik kosárhoz adták a terméket.
- Emberek, akik megvásárolták a terméket.
Ebből mi értelmesen csak az elsőt fogjuk tudni használni, amíg nem kapjuk meg a teljes rendszert, de a nagyobb gond az, hogy nem tudunk termékekre szűrni, de még csak kollekciókra sem.
Éppen ezért valószínűleg a dinamikus remarketinggel összekapcsolva lesz ez a funkció igazán hatékony, amihez persze jól jön egy jól felépített Termékkatalógus.
A fejlesztés azért így is hiánypótló, kíváncsi vagyok, Ti mit gondoltok róla?