Külföldi és hazai felmérések is bizonyítják, hogy az emberek nagyrésze már nem csak a hagyományos médiákból tájékozódik, hanem kifejezetten a Facebookon olvas híreket. Így kulcsfontosságúvá vált a Facebook számára is, hogy a platformon megjelenő hírek hitelesek legyenek, és a lehető leghatékonyabban ki tudják szűrni a félretájékoztatás lehetőségét.
Sokszor tapasztaljuk mi is, hogy egy-egy álhír, elavult információ a megosztások miatt akár éveken át keringhet a Facebookon. Ezeket a kevésbé figyelmes felhasználók újra és újra megosztják, így sajnálatos módon igen hatékonyan növelik ezeknek a nem aktuális információknak a terjedését. A jelenség visszaszorításának érdekében bevezettek egy új figyelmeztető jelzést. Amikor egy olyan cikket szeretnénk megosztani, ami 90 napnál régebbi, felugrik egy figyelmeztetés, és rákérdez, hogy biztosan folytatjuk-e a megosztást. Az új funkció megakadályozni ugyan nem akadályozza meg a közzétételt, de figyelmeztet, hogy ellenőrizzük a megosztani kívánt tartalmat.
Idén az év elején a Covid-19 járvány kapcsán már komoly erőforrásokat mozgatott meg a Facebook, hogy kiszűrje a valótlan, hamis információkat. Akkor azt a megoldást választották, hogy egy külön tájékoztató felületet hoztak létre, ahol csak hiteles információkat talál az, aki az adott témában szeretne tájékozódni.
Mindezek a törekvések is azt bizonyítják, hogy továbbra is célja a Facebooknak, hogy ha már hírforrásként tekintenek rá a felhasználók, akkor hiteles hírforrásként is megállja a helyét a többi médiafelület mellett.