Terjeszkedik a TikTok egyik fontos riválisa az Instagram Reels. Az Instagramhoz tartozó, tavaly Brazíliában debütáló Reels elérhetővé válik Franciaországban és Németországban is.
A Reels felületen 15 másodperces videókat lehet megosztani zenei vagy egyéb audio effektek használatával, úgy, mint a TikTok-on. A TikTok videók legtöbbször előre lepróbáltak, koreográfiával készülnek. Új dolgokat sajátítanak el hozzá a felhasználók (éneklés, tánc, trükkök stb.) vagy népszerű mémek saját verzióját készítik el a platformon. Ezek a videók nem olyan spontán készülnek, mint amilyenekkel az Instagramon találkozhatunk. Ehhez a műfajhoz szükség van olyan szerkesztőeszközökre, mint, amilyenekkel a TikTok rendelkezik. Ezt tudja a Reels is, mindezt az Instagram háttéttámogatásával. Eszköztára is nagyon hasonló a TikTok-éhoz, segítségével könnyedén tudunk kreatív rövid videókat készíteni.
Ráadásul az Instagram a brazil piacon szerzett tapasztalatait felhasználva folyamatosan fejleszti a platformot. Míg kezdetben a Reels videókat csak az Instagram storykban lehetett megosztani, most már elérhetőek a tartalmak a profilunkból és a felfedező funkcióval is. Ezekkel az újításokkal már felveheti a versenyt a rohamosan növekvő riválissal, a TikTok-kal is.
Az Instagram azt szeretné, ha elkülönülhetnének a professzionálisan gyártott tartalmak a személyes kisvideóktól. Az utóbbiaknak meghagyná a helyet a hírfolyamban és a storykban, míg a tartalomgyártók által készített professzionális videós tartalmak pedig átkerülhetnének az IGTV felületére.
A TikTok egy nagyon erősen feltörekvő platform, és a jelek egyértelműen azt mutatják, hogy az Instagram szeretne a TikTok babérjaira törni. Jelenleg még nem tudjuk, hogy hozzánk mikor érkezhet meg a Reels, de kíváncsian várjuk mi fog kisülni a TikTok – Reels párharcból!