Az ideális vásárlónak szüksége van a termékedre, van rá pénze, és meg is veszi azt. Ha lenne egy virágüzleted, ki lehetne számodra az ideális vevő? Például a ballagó diákok szülei, rájuk biztosan érdemes lenne fókuszálnod. Ez egy elég egyszerű példa, de minden vállalkozásnak van ideális vásárlója és célcsoportja – csak pontosan fel kell őket térképezni!
Az ideális vevőtípusod meghatározása segíthet vállalkozásodnak beazonosítani, ki a tökéletes vásárlód, így rászabva sikeresebben és hatékonyabban tudsz kommunikálni leendő vevőidnek.
Tulajdonképpen a célcsoport profil egy részletes leírás az ideális vásárlódról, aki nagy valószínűséggel meg fogja vásárolni a terméked.
Nézzük, milyen fő elemekből áll egy célcsoport profil!
Hasonlóan épül fel, mint egy Facebook adatlap. Tartalmaznia kell minden apró részletet a tökéletes vásárlódról: hol lakik, hány éves, nő vagy férfi, mit dolgozik, hol dolgozik, családi állapota, érdeklődése, vásárlási szokásai és még sok minden mást.
Személyes háttérinformációk: munkahely, pozíció, bevétel, családi állapot, nem és kor adatok
Mit szeretnek: céljaik, kihívásaik, melyekkel szembe kell nézzenek, mit tudsz te adni, amivel segíthetsz megoldani a problémáikat
Miért szeretnék megvenni a terméked: azoknak az okoknak a listája, amitért szeretnének tőled vásárolni, milyen problémáját oldod meg a termékeddel, mi tartja vissza őket a vásárlástól
Hogyan tudod elérni őket: határozd meg, hogy milyen úton tudod hozzájuk legkönnyebben eljuttatni az üzeneteidet. Ha neked még nincs meg a pontos célcsoport profilod, érdemes csatlakoznod 5 hetes Közösségi Marketing Építőtáborunkhoz, ahol közösen elkészítjük azt!