Cikksorozatunkkal azoknak szeretnénk segíteni, akik még csak most ismerkednek a Facebook hirdetési rendszerével és kicsit még tanácstalanok, hogy merre induljanak el hirdetéseikkel. Az első részben az alapvető célközönségekkel ismerkedünk meg.
Fontos, hogy pontosan ismerd a számodra fontos célcsoportod jellemzőit, pl. életkorát, földrajzi helyét, érdeklődési területeit. Amint ezekkel tisztában vagy, onnan érdemes ezek alapján, rájuk célzottan nekik megjeleníteni hirdetéseidet. Az alapvető célközönségek pontosan erre valók, hogy leendő vásárlóidat, rajongóidat életkor, érdeklődési kör vagy akár földrajzi hely alapján tudd megcélozni.
Az alábbi kategóriák alapján szűkítheted a célközönséged:
· Földrajzi hely: célozhatsz a számodra releváns településekre, országokra – például célozhatsz a városodra, megyédre, ahol van a székhelyed
· Demográfiai adatok: választhatsz célzást életkor, nem, képzettség, munkakör és egyéb jellemzők alapján – például megcélozhatod a 40-50 év közötti férfiakat, akik mérnökként dolgoznak
· Érdeklődési körök: megadhatod a hirdetéseddel elérni kívánt emberek érdeklődési köreit és hobbijait – például megcélozhatod azokat az embereket, akik szeretnek horgászni
· Magatartás: célozhatsz fogyasztói magatartás alapján is – például IOS vagy Android használók, vagy akár korábbi vásárlások alapján
· Kapcsolatok: kiválaszthatod azokat is, akik kapcsolatban vannak a Facebook-oldaladdal vagy – eseményeddel, vagy éppen őket kizárva kereshetsz új közönséget.
Ezek az alapvető célzások remek kiindulópontjai lehetnek hirdetésed célközönségének a szűrésére – ha ezeket alkalmazod, máris közelebb kerülhetsz valódi célcsoportodhoz.
Ha szeretnél hatékonyabb eredményeket elérni Facebook kampányaiddal, akkor figyelmedbe ajánljuk alapozó, hirdetéskezelési és haladó hirdetésekről szóló webináriumainkat!