Ha van olyan technikai megoldás, ami nagyságrendeket javíthat a marketing folyamataidon, a Facebook Pixel ilyen. Ez annyira fontos téma, hogy Haladó Facebook Hirdetési tréningünkön részletesen, gyakorlatban is foglalkozunk vele, de a legfontosabb tudnivalókat ide is összegyűjtöttem.
A Facebook Pixel egy egyszerű, pár soros kód részlet, amit ha beépítesz a weboldaladba, a Facebook követni tudja a látogatókat, Te pedig újra utol fogod tudni őket érni.
Technikailag nagyjából úgy működik, hogy amikor lefut a Facebook Pixel a weboldaladban, az átad információkat a Facebooknak.Többek között a látogatóról, a böngészőről, és arról milyen események (pl. gombnyomások) történtek. A Facebook ezeket fogadja, és megpróbálja azonosítani a látogatót a saját rendszerében.
Ezen adatok alapján egyrészről Te listákba (egyéni célközönségekbe) tudod rendezni a látogatókat, másrészt konverziót tudsz mérni, de akár elemezni is tudod a látogatási utakat.
Hogyan építsd be a Facebook Pixelt?
Ehhez egy egyszerű kódrészletet kell beilleszteni, amit a Hirdetéskezelben az Eseménykezelőn belül tudsz legenerálni.
A Facebook Pixelt ezután beillesztheted akár manuálisan, akár valamilyen címkekezelőn keresztül (pl. Google Tag Manager) akár egy weboldal plugin segítségével.
Magát a Facebook Pixel alap kódját érdemes berakni minden egyes aloldalba, hiszen ez kell ahhoz, hogy minden látogatódat utol tud érni újból.
De ha igazán hatékonyan akarod használni a Facebook Pixelt, akkor az alap kód mellett ún. eseményeket is raksz a webolldalba.
Mik azok az események a Facebook Pixelben?
Az események azok, amik azonosítják… nos az eseményeket a weboldalon.
Ezek lehetnek olyanok, amik konverzióhoz kötődnek (pl. regisztráció vagy vásárlás), lehetnek mvkrokonveziós események (pl. kosárhoz adás, fizetés kezdeményezés, keresés), de más olyan információk is, amik segítenek a mérésben, vagy a célcsoport pontosabb meghatározásában (pl. látogató forrása, be van-e jelentkezve, nyelv, mennyi időt töltött el, gombnyomás, stb.).
Az eseményekhez paramétereket is lehet rendelni, például azt, hogy milyen tartamlat,, milyen terméket, termék azonosítót nézett meg valaki. Mi az ára az adott terméknek, stáb.
Ezeket az információkat mind át lehet adni a Facebooknak, és mind lehet mérésre, vagy akár célzásra használni.
Persze a Facebook Pixel sokkal több mindent tud, hiszen a segítségével akár a vásárlóid e-mail címét, nevét és telefonszámát is átadhatod a Facebooknak. Éppen ezért különösen fontos, hogy a Facebook Pixel beállításánál figyel a megfelelő adatvédelmi környezet kialakítására is.
Miért jó Neked, ha Facebook Pixelt használsz a weboldaladon, webáruházadban?
Egész sor hirdetési, mérési konverziókövetési funkciót használhatsz, de legfontosabb talán az, hogy újra utolérheted a látogatóidat.
A Facebook Pixel által szállított adatok alapján tudsz olyan célközönségeket használni, amikkel csökkentheted a hirdetési költségedet, növelheted a konverzióik számát, kereshetsz a látogatóidhoz, vásárlóidhoz hasonló embereket. Vagyis hatékonyabb marketing folyamatot tudsz kiépíteni.
Bizonyos esetekben nagyságrendekkel hatékonyabbat.
Szóval ha még nem tetted meg, itt az ideje, hogy beilleszd a Facebook Pixelt a weboldaladba, ha pedig segítség kell, keress bátran, akár a Facebook Marketing Partner program keretein keresztül, akár közvetlenül, akár a Közösségi Marketing Építőtáborban! 😉