A Facebook legújabb platformja a rendszerein átívelő online kereskedelmet támogató megoldás a Facebook Shops. Az Amazon, az Ebay, az Etsy és más hasonló értékesítő platformok ellenfele lehet.
Nyilván felmerül a kérdés sokakban, hogy mi a fenének készít a Facebook egy teljesen új megoldást, amire van már jobb a piacon? De közben észre kell venni, hogy a megoldás alapjai eddig is ott voltak a különböző rendszerekben (Facebook Shop, Instagram Shop, Maketplace, Checkout, stb.), ráadásul lehet erre más elég jó oka. Konkrétan 30 milliárd jó oka.
A Deutsche Bank egyik elemzése ugyanis azt jósolja, hogy éves 30 milliárd dollár bevétel emelkedést jelenthet a Facebooknak az új megoldás. Ez meglepő lehet, hiszen Mark Zuckerberg azt ígérte, ingyenes szolgáltatás lesz a Facebook Shops.
De ne felejtsük el, a hirdetések, és a tranzakciós díjak már komoly bevételeket jelenthetnek majd.
Egyelőre kíváncsian várjuk, mikor és milyen funkcionalitással fog megjelenni nálunk is a Facebook Shops, de egy biztos, érdemes lesz felkészülni a termékkatalógusainkkal. Ugyanis az egyik termékfeltöltései megoldás a már most használt termékkatalógusokhoz fog kötődni.