A csapból is koronavírus folyik, a Facebook is tele van a témához kapcsolódó hírekkel, mémekkel.
De érdemes ezzel foglalkoznunk márkaként? Nem túl kockázatos? Nem fogunk ettől kattintásvadásznak tűnni?
Ha röviden szeretnék, mindegyik kérdésre „igen” a válasz.
De persze árnyaltabb a kép, hiszen közben nem szabad elfelejteni, hogy az olvasóidat, a vásárlóidat érdekli a téma. Beszélnek róla csoportokban, offline, családokban, iskolákban, munkahelyeken. Ha Te nem beszélsz velük az ügyről, akkor kimaradsz egy fontos diskurzusból. Viszont tény: ha nem elég ügyesen csinálod, lehet akár rossz vége is.
De hogyan csináljuk jól? Jöjjön pár tipp!
- Ha beszélsz a koronavírusról, azt elővigyázatosan tedd! A Facebook is rámegy az álhírekre, meg egyébként is elég hiszékenyek és érzékenyek az emberek. Könnyen előfordulhat, hogy eltűnik a posztod, mert a FB algoritmusa (esetleg pár jelentésnek köszönhetően) letiltja.
- Ha csak nem az a szakterületed, óvatosan ossz meg olyan tippeket, ami a védekezéssel, gyógyítással, elkerüléssel kapcsolatosak, hiszen ezekről néha még a különböző szakemberek is egymásnak ellentmondva nyilatkoznak! Ne legyél a saját jósszándékod áldozata!
- Nyúlj érzékenyen a témához! Sokan felesleges hisztinek tartják, mások valóban félnek. Ha Te odaállsz valamelyik oldalra, sértheted a célcsoportod egy részének érzékenységét.
- Ne csak általánosságban beszélj a témáról, a híreket ne oszd tovább mindenféle magyarázat nélkül! Ezt megteszik a hírportálok. Csak akkor beszélj a témáról, ha kontextusba tudod helyezni a saját szakterületeddel kapcsolatban!
Főleg ez utolsó pont tűnik nehéznek. Mert hogyan lehet egy ilyen témáról szakmaian beszélni?
Íme néhány tipp:
- Nyelviskola, nyelvtanár: „Tudjuk, hogy sokakat foglalkoztat a téma, nyilván olvassátok a nemzetközi híreket, ezért összegyűjtöttük a leggyakoribb járvánnyal kapcsolatos kifejezéseket…”
- Gasztro oldal: „Úgy tűnik, sokan gondolkodnak a tartalékoláson, jöjjön 10 tartós élelmiszer tipp, ami túlmutat a konzerven és a liszten…”
- Könyvelő /adótanácsadó: „Biztos többeknek eszébe jutott már, mi lenne, ha karantént vezetnének be. De mi a helyzet ilyenkor a cafetériával, a juttatásokkal, a szabadságokkal? Ennek jártunk utána…”
- Gyerekneveléssel foglalkozó oldal: „Hogyan beszélj a gyermekeddel a koronavírusról?”
- Üzleti tanácsadó oldal: „A járványhelyzet kapcsán egyre gyakrabban merül fel az otthoni munka lehetősége. A Ti cégeteknél működne?”
- Marketing: „Tippek ahhoz, hogyan kommunikálj a koronavírusról.” 🙂
Kényes és érzékeny téma, de kis odafigyeléssel kontextusba lehet helyezni szinte minden cégnél úgy, hogy érdemi beszélgetés alakuljon ki, és ne legye túl erőszakos, kattintás vadász sem.
Egyéb ként Ti mit gondoltok róla? Lehet, kell, érdemes beszélni róla? Vagy inkább tilos?