Olyan helyzetben vagyunk, ahol a Facebookon az organikus elérések a legtöbb cégnél elhanyagolhatók. A hirdetései árak pedig emelkednek, a verseny egyre erősebb.
Sok cég ennek „köszönhetően” kiábrándul, hiszen a korábban remekül működő kommunikációs és hirdetési megoldásai egyszerűen dugába dőltek, feleslegesen viszik a pénzt. Érthető módon kiábrándulnak a Facebookból, meg kicsit a teljes közösségi marketingből és keresik az új platformokat.
És itt jön a gond.
Mert bár sok új platform van, a Facebookot, az Instagramot és a Messengert nem helyettesíti igazából semmi. Mit tehetünk így? Van megoldás?
Szerintem van.
Legalábbis a tapasztalatok azt mutatják.
A közösségi marketinget, a Facebook hirdetéseket kár temetni. Még mindig a Facebook+Instagram+Messenger kombót használják a legtöbben és a legtöbb ideig. Éppen ezért érdemes megtalálni azokat a megoldásokat, amik tudják biztosítani a hatékonyságot.
Az egyik az lesz, ha újraformáljuk a folyamatainkat.
Például ha már nem működik az, hogy hirdetésekkel a weboldalunkra visszük az embereket, és ott eladunk nekik azonnal, vagy pár lépésben remarketinggel, akkor építsünk saját csatornát!
Aktivizáljuk ismét a hírlevél adatbázisunkat, használjunk hozzá például hatékony Lead hirdetéseket!
Vagy használjunk Messenger Chatbotot a remarketing folyamat részeként!
De jó megoldás lehet az is, ha az egyes lépéseket optimalizáljuk. Ha nem csak általános remarketing listákat használunk, hanem külön célozzuk azokat, akik Google Ads-ből jöttek, külön azokat, akik több időt töltöttek el az oldalunkon, külön azokat akik bejelentkeztek…
Aki pedig még nem használja a dinamikus remarketinget, pedig illeszkedik a profiljához, igazán ne késlekedjen tovább!
Használjuk hatékonyabban a hasonló közönségeket, jól kiválasztva, kikhez hasonló embereket szeretnénk elérni!
Plusz vegyük igénybe az új felületeket és kreatívokat:
- sztorik
- álló formátumú képek a hírfolyamokban
- rövid videók
- stb.
Persze egyiktől se számítsunk arra, hogy majd megoldja a problémáinkat egyedül. Egyik sem fog a legtöbb esetben 50%-os eredmény javulást hozni. De ha 4-5 ponton sikerül 4-5%-ot javítanunk, akkor a korábban veszteséges kampányaink átfordulnak, és termelni fognak.
Vagyis nem eldobni kell a jó platformokat, hanem optimalizálni:
- átalakítani a stratégiát és a folyamatokat,
- pontosabb remarketing megoldásokat használunk,
- kezdjünk használni dinamikus remarketinget,
- használjunk jobb hasonló célközönségeket,
- optimalizáljunk az új felületekre és az új kreatívokra!
5 pont, amivel fokozatosan javíthatunk és növelhetjük az eredményeinket.