A Facebook új korlátozást vezetett be az egyéni célközönségeknél, ami sokkal fájóbb lehet, mint elsőre tűnik. Mostantól ugyanis elavultnak jelöli a Facebook azokat az egyéni célközönségeket, amiket 30 napig nem használtunk hirdetésre, vagy 90 napnál régebbiek, és még soha nem használtuk hirdetésre. Ez azt jelenti, hogy ezek a célközönségek nem is gyűjtik az adatokat addig, amíg újra nem használjuk őket hirdetésben.
Miért gond ez?
Gyakran készítenek a hirdetők egyedi célközönséget (remarketing listát) azzal a stratégiával, hogy egyelőre csak gyűjtsük az embereket, építsük a listát, és később hirdessünk majd nekik. Erre eddig – célközönség típusától függően – 90 és 360 nap közötti időtartam állt rendelkezésre. Ez persze megmarad most is, de csak akkor, ha közben hirdettünk is.
Persze néha nincs értelme 180 napos adatokat használni, de sokszor azért jól jön, ha 30 nap után kezdjük csak el használni a korábban elért embereket. Ezentúl nem lesz más választásunk. Ha folyamatosan kapcsolatba akarunk velük lenni, akkor időnként rájuk kell hirdetni.
Mi lehet az ok?
Talán a „készletező adatgyűjtést” akarják korlátozni. Talán csökkenteni akarják a feleslegesen tárolt sorokat az adatbázisban. Egy biztos: ez újabb pénzköltésre ösztönözheti a hirdetőket, de a hirdetési stratégiát minimum át kell gondolni. Ebben segít a Haladó hirdetőknek szóló Facebook tréningünk. Jelentkezz most!