A Facebook új korlátozást vezetett be az egyéni célközönségeknél, ami sokkal fájóbb lehet, mint elsőre tűnik. Mostantól ugyanis elavultnak jelöli a Facebook azokat az egyéni célközönségeket, amiket 30 napig nem használtunk hirdetésre, vagy 90 napnál régebbiek, és még soha nem használtuk hirdetésre. Ez azt jelenti, hogy ezek a célközönségek nem is gyűjtik az adatokat addig, amíg újra nem használjuk őket hirdetésben.

Miért gond ez?
Gyakran készítenek a hirdetők egyedi célközönséget (remarketing listát) azzal a stratégiával, hogy egyelőre csak gyűjtsük az embereket, építsük a listát, és később hirdessünk majd nekik. Erre eddig – célközönség típusától függően – 90 és 360 nap közötti időtartam állt rendelkezésre. Ez persze megmarad most is, de csak akkor, ha közben hirdettünk is.
[adrotate group=”3″]
Persze néha nincs értelme 180 napos adatokat használni, de sokszor azért jól jön, ha 30 nap után kezdjük csak el használni a korábban elért embereket. Ezentúl nem lesz más választásunk. Ha folyamatosan kapcsolatba akarunk velük lenni, akkor időnként rájuk kell hirdetni.
Mi lehet az ok?
Talán a “készletező adatgyűjtést” akarják korlátozni. Talán csökkenteni akarják a feleslegesen tárolt sorokat az adatbázisban. Egy biztos: ez újabb pénzköltésre ösztönözheti a hirdetőket, de a hirdetési stratégiát minimum át kell gondolni. Ebben segít a Haladó hirdetőknek szóló Facebook tréningünk. Jelentkezz most!