Mi tiltott egy Facebook nyereményjátékban?

Sokszor írtam már erről, de az elmúlt napokban két nyereményjátékkal is találkoztam, amelyik tipikusan tiltott elemeket használ. Érdekes módon mindkettőnél ugyanarra a rendezvényre lehet jegyet nyerni.

Az egyik nyereményjáték a poszt hozzászólást és az oldal lájkolását várja el, a másik pedig azt, hogy @ jellel megjelöljük az ismerősöket, ráadásul itt még játékszabályzat sincs.

Jó tudni, hogy ezek szabálytalanok. Nézzük az idevágó részeket az oldalszabályzatból:

Személyes idővonalak és ismerősi kapcsolatok nem használhatók promóciókhoz (például „a részvételhez oszd meg az idővonaladon” vagy „esélyeid növeléséhez oszd meg ismerőseid idővonalán”, illetve „a részvételhez jelöld meg az ismerőseidet ebben a bejegyzésben” jellegű felszólítások nem engedélyezettek).

Facebook oldal szabályzat

És a Platform szabályzat:

Don’t incentivize people to like a Page, or give the impression that liking a Page will be rewarded.

Platform szabályzat példái

Vagyis amit a lényeg a platform szabályzatból: “Ne ösztönözd az embereket arra, hogy lájkolják az oldalt, és ne keltsd azt a benyomást, hogy ha az oldalt lájkolják, akkor jutalmat kapnak.”

Gyors összefoglaló a szabályos nyereményjátékokhoz

Hol futtathatunk nyereményjátékot a Facebookon belül?

  • oldal
  • csoport
  • esemény
  • Facebook alkalmazás

Mi lehet egy nyereményjáték feltétele a Facebook felületein?

  • Poszt hozzászólás
  • Poszt lájk

Mik a kötelező elemek a Facebook részéről?

  • a hivatalos szabályzat
  • az ajánlat feltételei és részvételi jogosultsági követelményei (például életkor és lakhely szerinti megkötések)
  • a promócióra és a felkínált összes díjra vonatkozó előírások teljesítése (például nyilvántartásba vétel és a megfelelő szabályozói jóváhagyások megszerzése)
  • a Facebook teljes körű mentesítése minden jelentkező vagy résztvevő részéről
  • annak elismerése, hogy a promóciót a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá és nem kezeli, és a promóció nem kapcsolódik a Facebookhoz.

Mire érdemes még figyelni?

  • Legyen adatkezelési tájékoztató önállóan vagy a szabályzat részeként
  • Ebben legyen feltüntetve, ha harmadik fél is kezelni fogja az adatokat (pl. sorolásnál használt alkalmazás)

Nem bonyolult, de érdemes betartani a szabályokat, mert annak ellenére, hogy tiltott megoldásokkal (pl. megosztás vagy tag-elés) jobb eredményeket érhetünk el, többet is kockáztathatunk.

Persze értem, miért használják sokan ezeket a módszereket, de vannak más lehetőségek is a közösségi marketing eredményeinek növelésére. Ezekről is lesz szó a Produktív Közösségi Marketing Tréningen. Jelentkezz most!