Az elmúlt napokban az Amazonas lángoló képeivel volt tele a közösségi média és a sajtó. Ez láthatóan mélyen megérintette a felhasználókat. De a szokásos, „a lájk nem sokat ér az ilyen helyzetben” posztok mellett más, aktivitásra bíztató bejegyzésekből is egyre többet látunk.
Magánszemélyek ezrei indítanak gyűjtést, illetve adakoznak különböző (Amazonast védő és támogató) civil szervezeteknek jól kinéző Facebook posztokban. Ha például rámegyek most az Adománygyűjtések menüpontra, 6 különböző Amazonaszhoz kapcsolódó gyűjtést dob ki a rendszer, amik összesen több, mint 263 millió forint értékben gyűjtöttek adományokat.
Joggal merül fel egy csomó kérdés ezzel az adománygyűjtő rendszerrel kapcsolatban. Nézzük meg őket!
Hogyan működik a Facebook jótékonysági Adománygyűjtés?
A Facebook adománygyűjtő rendszerébe néhány kiválasztott ország civil szervezetei regisztrálhatnak akkor, ha rendelkeznek különböző hivatali nyilvántartásba vételt igazoló dokumentumokkal. Vagyis nem akárki kerülhet bele a rendszerbe, csak ellenőrzött civil szervezetek, akiket ráadásul a Facebook külön vizsgál. Sajnos magyar civil szervezetek még nem kerülhetnek be a rendszerbe.
Maguk a civil szervezetek is hozhatnak létre adománygyűjtő kampányokat, és Facebook felhasználók is.
A leggyakrabban talán a születésnapi adománygyűjtő megoldásokkal találkozhattál, amikor valaki a születésnapjához közeledve indít akciót valamelyik civil szervezet számára.
A rendszerbe került civil szervezetek a pénzt különböző utakon kaphatják meg attól függően, milyen fizetési megoldásba regisztráltak, hiszen a Facebook saját fizetési rendszere mellett a PayPal Giving Fund és a Network for Good rendszerét is használhatják. Az adományokat ennek függvényében különböző időpontokban kaphatják meg, például a Facebook Fizetések rendszerébe regisztráltak havonta kétszer kapják meg a támogatási összegeket, ha azok elérték a 100 dollárt. Ha érdekelnek ilyen részletek, itt olvashatsz utána.
Mennyi adományt adnak az emberek a Facebookon keresztül?
Tavaly adott némi betekintést a Facebook arról, hogy mennyi támogatást gyűlt össze a felületeken. Összességében a rendszer 2015-ös indítása és 2018 novembere között több, mint 1 milliárd dollárnyi adományt közvetített ki a Facebook.
Ebből csak a születésnapi adománygyűjtő kampányok egy év alatt 300 millió dollárt gyűjtöttek.
Szóval látható, hogy „hagyományos” időszakban is hatalmas összeget tud összegyűjteni a Facebook a tagoktól jótékony célra. Nyilván olyan helyzetekben, mint ami most van az Amazonas kapcsán, arányaiban többen kaphatnak kedvet az adakozásra, hiszen sokan szeretnének többet tenni, mint a lájk gombok nyomogatása. Erre pedig ez egy egyszerű és jó felület.
A témában az RTL Klub is kérdezett, ezt a videót itt nézheted meg:
Reméljük, a hazai civil szervezetek is minél előbb belekerülhetnek ebbe a rendszerbe, és ők is részesülhetnek ennek az egyszerű megoldásnak az előnyeiből.