Bár első ránézésre mindent a Facebook ural a hazai közösségi marketingben, egyre több jel van arra, hogy önmagában kevés, ha egy cég csak ezen van jelen. Kellhet mellé a LinkedIn, a YouTube, az Instagram, a Messenger, a Pinterest. Persze nem mindegyik mindenkinek. De szinte minden cég eredményesebb lehet, ha 2-3 platformon van jelen folyamatosan.
Viszont több közösségi platform több munkát is jelent. Kérdés, hogy mennyivel?
Ha egy helyett három felületen kommunikálunk és az háromszor annyi időbe telik, sokaknak nincs is értelme nekiállni. Hiszen egyre is alig van idejük. De hogyan lehetne elérni azt, hogy több helyen legyünk jelen de az ne kerüljön jelentősen több időbe, illetve költségbe?
Ehhez gyűjtöttünk most három plusz egy tippet, ha pedig gyakorlati segítségre van szükséged, gyere el Produktív Közösségi Marketing Tréningünkre!
- Posztolj automatikusan több platformra!
Több platformon van lehetőség arra, hogy ha kiraksz egy képet vagy egy videót, akkor az automatikusan megjelenjen máshol is. Készítesz egy fotót Instagramra? Oszd meg rögtön Facebookon is!
Kiraksz valamit a Facebook oldalara? Rakd ki rögtön sztoriba is!
Felraksz egy videót Facebookra? Rakd ki rögtön YouTube-ra, az Instagram prodilodra és IGTV-re is! Facebookon belül ebben több megoldás tud segíteni, de az egyik leghatékonyabb a Creator Studio lehet, ahol oldalra és Instagramra is gyorsan lehet posztolni egy felületről.
De ez nem segít, ha pl. LinkedIn-re vagy YouTube-ra szeretnénk megosztani ugyanazt a tartalmat. Szerencsére erre is van több megoldás. Az egyik ilyen az IFTT, ahol könnyen tudunk létrehozni recepteket, amik megoldják ezt helyettünk.
2. Változtass a tartalomgyártási szokásaidon!
Használd a mobilodat arra, hogy azonnal posztold ki az érdekes dolgokat! Akár kép, akár videó, akár szöveg, a mobilod segít. Ne zavarjon, hogy nem lesz tökéletes! A lényeg, hogy rakd ki rögtön.
Érdekes dolog történik a boltodban? Rakj ki egy Instagram Story-t (amit rögtön megosztasz Facebook Story-ba is), készíts egy rövid videót, ami pedig felmegy Facebook-ra és YouTube-ra!
Rakd ki, végezd el a legszükségesebb beállításokat, ha pedig nem tökéletes valami, később rendbe rakod.
Tudom, túl egyszerűnek tűnik, sokan ezért nem állnak neki. Ugyanezek a cégek pedig azzal küszködnek, hogy nincs elég saját tartalmuk (még egy hátrány: sokat kell költeniük stock fotókra), nehezen gyártanak tartalmat több felületre és nem elég egyediek. Mi lenne, ha mobillal gyártanák az azonnali tartalmakat?
3. Delegálj!
Ha nincs mindenre Neked időd, az természetes. Nem is Neked kell megoldani mindent.
Vannak, amit Te tudsz a legjobban, van amihez viszont érdemes segítséget igénybe venni. Tudom, ősi tanács, de egyre jobban igaz, és ami a lényeg: egyre több megoldás van. Hiszen az, hogy ki, miben tud segíteni persze függ a feladat jellegétől és a költségkeretektől is.
Van amire egy marketing ügynökség a legjobb. Van amit egy munkatársad fog tudni helyetted megoldani. Van, amit egy gyakornok vagy egy virtuális asszisztens.
Például a több százezer forintos hirdetési költséget igénylő karácsonyi kampányra valószínűleg egy marketing ügynökség lesz a legjobb (ha nincs erre házon belül szaktudás), de a havi, rendszeres hirdetések optimalizálására már lehet, hogy elég egy jól képzett munkatárs, vagy egy virtuális asszisztens.
Ha szeretnél profi videókat készíteni, arra jó egy videós cég, de ha csak az a célod, hogy a cégnél készített videók nézzenek ki jobban, akkor azokat vedd fel a telefonoddal, küldd át egy gyakornoknak, aki elkészíti rájuk a feliratot, kicsit megvágja és javít rajta néhány helyen.
Válaszd mindig azt a segítséget amire szükség van, de egyrészről nem érdemes mindenre marketing ügynökségeket igénybe venni, másrészről nem szabad magadnál tartani mindent.
+1. Változtass a stratégián
Ok, a legtöbb cégnek nincs különösebb tartalomgyártási stratégiája.
Bár jó lenne, ne áltassuk magunkat. 🙂
Viszont ott is vannak stratégiává kövesedett szokások, ahol nincs önálló terv. Ezeken kell változtatni.
Egyrészről végig kell nézni, milyen felületeken tudsz jelen lenni, és ezeken mit, milyen gyakorisággal érdemes kommunikálni. Másrészről ketté kell választani a kommunikációt.
A kommunikáció egyik fele a tervezett, előre rögzíthető kommunikáció. Ezt a legkönnyebb kiszervezni egyébként. Ilyenek lehetnek az aktualitásokhoz, szezonokhoz, termékakciókhoz szükséges kommunikációs elemek. Ez jól tervezhető, jól ütemezhető, és ezt mások is könnyen meg tudják csinálni, legyen a partner marketing ügynökség, vagy akár egy szövegíró freelancer.
A másik, ami legalább ugyanilyen fontos: az ad-hoc tartalomgyártás. Aminek a nehézsége, hogy tervezni nem lehet. Nem lehet azt tervezni, hogy holnap bejön hozzánk egy vendég egy 10 éves termékünkkel, aminek örülni fogunk.
De fel lehet készülni az ilyen esetekre. Fel lehet készíteni a kollégákat és a szervezetet arra, hogy ha érdekes, izgalmas dolog történik, ha eszükbe jut valami, látnak valami szépet, akkor azt dokumentálják, és minél gyorsabban menjen ki a kommunikációba. Ez az, amit el kell érni.
Ha ezt a 3+1 lépést megteszed, biztos lehetsz benne, hogy képes leszel egy-két platform helyett 4-5 platformon kommunikálni folyamatosan úgy, hogy a ráfordított idő és energia nem a 2-3-szorosa lesz, hanem ennél lényegesen kevesebb. Alig több, mint a jelenleg belefektetett munka.
A várható eredmény viszont nagyságrendekkel emelkedik, hiszen egyrészt új emberekhez jutsz el a célcsoportból, másrészt ugyanazokhoz is gyakrabban.
Szeretnéd ezt könnyebben elérni?
Gyere el Produktív Közösségi Marketing Tréningünkre, ahol bemutatjuk, hogyan hozhatsz ki többet a közösségi marketingedből!