Volt már szó külön a közösségi hálózatokról és külön az üzenőplatformokról. Nézzük meg ezeket most egymás mellett, természetesen most is az NMHH adatainak a segítségével.
Az első ábrán részletesebben meg tudjátok nézni a különböző platformokat egymás mellett. Bal oldalon a közösségi hálózatok, jobb oldalon az üzenőplatformok.
Azt gondolom jól látszanak az összefüggések.
A leginkább fiatalok által domiánlt platform az Instagram, aminek még az üzenetküldője, a Direct is erős a körükben. Bár a Facebookot és a YouTube-ot is több fiatal használja, de az Instagram az a platform, ami leginkább a 20 alattiakat tudta megszólítani tavaly. Az időseknél a Facebook,a Messenger és a YouTube a legerősebb, de a Skype is fontos kommunikációs felület.
A YouTube minden korosztályban 75% fölött van, de a fiatalabb felhasználóknál jól kiegészíti a nemzetközi videómegosztót a két magyar szereplő az Indavideó/Indafilm és a Videa..
Érdemes egy ábrára is rárakni a különböző platformokat.
Bár így az egyes részletek kevésbé kivehetők, de néhány tendencia jobban megmutatkozik.
Jobban látszik, ahogy az élmezőny tagjai gyakorlatilag egymás mellett haladnak az 50 éves korosztályig, ahol ránézésre némileg elválnak egymástól – bár ez igazából statisztikailag nem értelmezhető.
Az Instagram uralma a tinik körében is szembeötlő, ahogy az is, ahogy a Skype, de főleg a Messenger átveszi a vezetést a legidősebb korcsoportnál a Vibertől.
Azt gondolom érdemes mindenkinek végiggondolni, hogy a marketing koncepciója igazodik-e a lehetőségekhez. Használ-e minden olyan platformot, ami a saját célcsoportjánál releváns?
Marketingesként könnyű abba a hibába esni, hogy azt, amit nem használunk napi szinten, kifelejtjük a portfolióból. Az ilyen elemzések talán segítenek helyrerakni ezeket a problémákat.
Hallgassátok meg az elemzés összefoglalóját podcastünkben! 🙂
Mit gondoltok a számokról?